آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در گلستان

محبوبی به آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای دو هزار و ۴۰۰ متقاضی گلستانی ۲۲ هکتار زمین در قالب طرح ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین محبوبی» صبح امروز (شنبه یکم آذر) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: در این طرح متقاضی با 40 میلیون آورده اولیه به پروژه معرفی می شود و بانک نیز تسهیلات با کارمزد 18 درصد برای آنها در نظر می گیرد که مدت بازپرداخت آن 12 ساله است.

 


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: قسط هر تسهیلات یک میلیون و 700 هزار تومان برآورده می شود و واحدها و مساحت مفید آن به صورت میانگین 75 متری در نظر گرفته خواهد شد.

 

محبوبی بیان کرد: برآورد می شود که  320  میلیون تومان قیمت تمام شده ساختمان در طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان باشد و متناسب با پیشرفت پروژه باید سهم آورده را اشخاص در مدت دو سال تامین کنند.

 

وی بابیان اینکه در اجرای این طرح بنیاد مسکن و ستاداجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) نیز با راه و شهرسازی همکاری می کنند، افزود: برآورد ما نشان می دهد چهار تا چهار میلیون و 500 میلیون تومان  هر متر ساخت و ساز هزینه در برخواهد داشت و در حال حاضر قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در استان نزدیک به 6 میلیون تومان است ولی با توجه به اینکه در اجرای این طرح زمین و برخی خدمات را دولت تامین می کند این هزینه ها از قیمت تمام شده واحدهای مسکونی کم می شود.

 


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر تشابه زیادی دارد ولی در مسکن مهر تسهیلات چهار تا 6 درصد در نظر گرفته می شود و تسهیلات در این پروژه 18 درصد است.

 

محبوبی بیان کرد: تاکنون 22 هکتار زمین برای دو هزار و 400 نفر در سطح استان در قالب طرح ملی مسکن تامین شده است.

 

وی بیان کرد: براساس سهمیه موظف به ساخت پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان هستیم ولی 12 هزار و 569 متقاضی برای این واحدهای مسکونی ثبت نام کردند که از این تعداد پنج هزار و 688 نفر حایز شرایط بودند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون ۸۵۱ نفر در قالب طرح ملی مسکن افتتاح حساب کردند و 423 نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند.

 

محبوبی خاطرنشان کرد: به متقاضیان واجد شرایط از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است که 40 میلیون را واریز کنند و اگر واریز وجه نداشته باشند از طرح  اقدام ملی مسکن حذف می شوند و از ماه آینده ثبت نام جدید در نظر گرفته می شود.

 

وی تاکید کرد: برای اینکه رغبت مردم به اجرای این طرح بیشتر شود در برخی از شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به صورت گروهی زمین را واگذار می کنیم تا کار پروانه و ساخت را پیگیری کنند و نظارت ما بر اجرای این پروژه ها دقیق خواهد بود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: استقبال مردم در این شرایط بهتر از انبوه سازی است و مردم به دلخواه و نظر خود واحدهای مسکونی خود را می سازند.

 

کد خبر 995428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha