سرما و یخبندان در خراسان جنوبی تشدید می شود

خبرگزاری شبستان: کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، از تشدید سرما و یخبندان در خراسان جنوبی خبر داد.

«سمیه لطفی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: از عصر روز چهارشنبه (28 آبان) تا اواخر وقت جمعه (30 آبان ماه) هوای خراسان جنوبی سردتر و بین پنج تا هفت درجه سلسیوس کاهش می یابد.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش دما، تداوم سرما و یخبندان شبانه در استان خبر داد و افزود: شهرستان های بیرجند، قاین، سربیشه، زیرکوه،سرایان، فردوس، طبس، بشرویه، خوسف و نهبندان با کاهش محسوس دمای هوا روبرو خواهند بود.

 

لطفی با بیان اینکه برای کاهش دمای هوا، هواشناسی اخطاریه سطح زرد صادر کرده است، گفت: توصیه می شود سوخت کافی برای سالن های پرورشی همانند مرغداری، دامداری و گلخانه ها ذخیره شود.

 

وی کشاورزان را به تخلیه سامانه های آبیاری تحت فشار و سمپاش ها توصیه و تصریح کرد: کشاورزان استان نسبت به جمع آوری محصولات کشاورزی خود اقدام و محصول خود را به مکان های مناسب منتقل کنند.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از امروز شنبه (یکم آذرماه) تا روز دوشنبه هفته جاری، با توجه به الگوی نقشه ‌های پیش‌یابی هواشناسی، بارش‌ باران از شمال استان آغاز می ‌شود.

 

لطفی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه و بیرجند به ترتیب پس از گلمکان و مشهد سردترین مرکز شهرستان و استان کشور بودند، افزود: اما طی امروز و امشب روند دما افزایشی خواهد بود.

کد خبر 995447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha