حفظ سلامت مردم در اولویت است/همشهریان کمک کنند

سرمست گفت: در راستای حفظ سلامت مردم با تمام توان تلاش خواهیم کرد و از همشهریان می‌خواهیم که در این راستا کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» بعد از جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد گفت: امروز اولین روز اجرای طرح جامع برای مقابله با کرونا است و همزمان با سراسر کشور که شهرهای قرمز و نارنجی و زرد این طرح اجرا می‌شود، در قم هم به‌عنوان شهر قرمز، این برنامه اجرایی می‌شود.
 

استاندار قم گفت: هم در بحث صنوف و کسبه و هم ادارات دولتی و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و.... همچنین در ورودی شهر، کنترل تردد راداریم و بحث تردد شبانه خودروهای شخصی محدودیت‌های اعمال‌شده را اجرایی خواهیم کرد.
 

وی گفت: برای اجرای این طرح که برای حفظ سلامتی مردم است، انتظار داریم مردم با مسئولیت‌پذیری که دارند، همراهی کنند تا در این دو هفته اوج بیماری را کنترل و به شرایط مطلوب‌تری برسیم.


سرمست با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: همین‌طور از رسانه‌ها انتظار است که در راستای اطلاع‌رسانی کمک کنند تا بتوانیم با رعایت و همکاری مردم به تحقق اهداف این طرح نائل شویم.


استاندار قم تصریح کرد: در مصوبه امروز ستاد ملی به‌منظور حمایت از اقشار و خانواده‌هایی که از اجرای این طرح دچار آسیب می‌شوند، مقرر شد تا به ازای هر نفر صد هزار تومان ماهانه تا پایان سال کمک بلاعوض شود و برای 10 میلیون خانوار نیز تسهیلات یک‌میلیون تومان پرداخت شود.


وی در خصوص تمدید طرح گفت: برای تمدید این طرح هم‌بستگی به شرایط استان دارد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت است و اگر تغییری رخ دهد، بر اساس آن محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 995549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha