یک میلیارد ریال کتاب از ناشران و مولفان خراسان شمالی خریداری می شود

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اهداء کتاب به منظور ارتقاء فرهنگ مطالعه با اعتبار۶ میلیارد ریالی و خرید یک میلیارد ریال کتاب از ناشران و مولفان استان خبر داد.

«رضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: ۶ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۹ اهدا کتاب صورت می گیرد و  مبلغ یک میلیارد ریال از ناشران و مولفان استان هم کتاب خریداری می شود.


 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: کتاب ها در بین مراکز فرهنگی و هنری، مراکز آموزشی، مراکز دولتی و غیردولتی، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی، روستایی و عشایری این استان توزیع می شود.

 

رضایی افزود: کتاب هایی که برای اهدا در نظر گرفته شده با موضوعات دفاع مقدس، علوم انسانی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، روانشناسی و ادبیات است.

 


وی اهدا کتاب را یکی راهکارهای مهم در ارتقای فرهنگ مطالعه دانست و بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، دسترسی آسان علاقه مندان به کتاب های مورد نیاز در سراسر استان، توجه به مناطق محروم و مرزی و ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان به منظور ارتقا هر چه بهتر فرهنگ مطالعه از اهداف طرح اهدا کتاب به شمار می رود.

 

رضایی ارزش کتاب های اهدایی سال گذشته را نیز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶۴۷ میلیون ریال کتاب نیز از ناشران و مولفان استانی خریداری شد.

 

کد خبر 995568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha