۴۹۹ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری هستند/ تجربه سه روز  مرگ و میر دو رقمی کرونا در ۱۰ روز گذشته

فاضل گفت: در حال حاضر ۴۹۹ بیمار با اعلام کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» امروز (شنبه یکم آذر) در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر 499 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی بستری در استان گلستان هستند که نسبت به روز گذشته تعداد بیماران ما 6 نفر کمتر شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر 100 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و از این تعداد 43 بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

فاضل یادآور شد: در روز گذشته 11 هم استانی عزیز را به دلیل بیماری کرونا از دست دادیم و از زمان پیک سوم کرونا روزهای کمی را شاهد بودیم که مرگ و میر در استان به دلیل کرونا دو رقمی شود ولی در طول 10 روز گذشته این برای سومین بار است که چنین موضوعی را تجربه می کنیم.

 

وی گفت: ابلاغ محدودیت های جدید در استان در یک هفته گذشته اتفاق افتاده است و با برگزاری و برقراری طرح محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا این مشکلات برطرف خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در ستاد ملی کرونا شایعه ترین عامل انتقال ویروس کرونا عنوان شد که دورهمی ها است و 51 درصد علت شیوع این بیماری همین دورهمی ها ذکر شده است.

 

فاضل بیان کرد: از مردم درخواست داریم که این مهمانی های خانوادگی را کمتر کنند و این فضا محدود شود.

 

وی یادآور شد: اگر پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود شرایط استان به وضعیت زرد و یا سفید بر می گردد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: از زمان ابلاغ پروتکل های جدید معیارها تغییر کرد و به ازای هر 100 هزار نفر  10 بیمار کرونایی وضعیت شهر قرمز ، به ازای هر 100 هزار نفر  6  بیمار کرونایی وضعیت شهر نارنجی و به ازای هر 100 هزار نفر چهار بیمار کرونایی وضعیت شهر زرد و کمتر از این تعداد وضعیت شهر سفید در نظر گرفته می شود.

 

 

 

کد خبر 995612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha