اعمال جریمه۵۰۰ هزار تومانی برای ورود و خروج خودرو  به شهرهای قرمز/ اصلاح جرائم تردد به شهرهای قرمز گلستان برای چه افرادی است؟

حق شناس با بیان اینکه در صورت تردد تمامی پلاک های غیر بومی در استان گلستان جریمه می شوند، گفت: خروج خودروی بومی از شهرهای قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع و مشمول جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز(شنبه یکم آذر)  در گفتگو  با مردم استان گلستان از طریق صدا و سیمای استان اظهار کرد: نزدیک به 500 نفر در بیمارستان های گلستان به دلیل بیماری کرونا بستری هستند و چند روز گذشته تعداد افرادی که از دست دادیم در هر روز بیش از ۱۰ نفر بود و این مهم همه را نگران کرده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: از 14 شهرستان استان گلستان چهار شهرستان قرمز اعم از گرگان، آق قلا، بندرترکمن و کلاله و یک شهرستان رامیان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در شرایط زرد قرار دارند.

 

حق شناس بیان کرد: در چهار شهر قرمز تنها گروه شغلی یک می تواند فعالیت کنند و در شهرهای قرمز به مدت دو هفته تجمعات ممنوع است و جلسات بیش از 15 نفر نیز ممنوع است.

 

وی گفت: مساجد در شهرهای قرمز به مدت دو هفته تعطیل است و نماز جماعت برگزار نمی شود و براساس اطلاعات موجود هر گونه تجمع عامل شیوع ویروس کرونا به شمار می رود.

 

استاندار گلستان یادآور شد: در شهرهای قرمز گروه های مشاغل  گروه دو، سه و چهار ممنوع است و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار ممنوع و در شهرهای زرد فعالیت  مشاغل گروه چهار ممنوع است.

 

حق شناس به محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا اشاره کرد و متذکر شد: هدف از این طرح کاهش ترددها است و به دنبال این نیستیم که تردد را تسهیل کنیم.

 

وی بابیان اینکه در شهرهای قرمز ادارات حداکثر با 30 درصد ظرفیت کار می کنند و بانوان به ویژه بانوانی که فرزندان کوچک دارند در اولویت هستند، یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم که لیست افرادی  که سر کار می آیند اعلام کنند که این افراد را دعوت به کار کردیم و شماره پلاک این افراد را به پلیس می  دهیم و در هفته دوم حتما پلیس جرائم را حذف خواهند کرد.

 

استاندار گلستان گفت: تمام پلاک های غیر بومی سطح استان در صورت تردد جریمه می شود و خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع است و مشمول جریمه می شود و تنها گروه هایی که بتوانند از طریق دستگاه های مربوطه بتوانند علت حضور خود را در شهرهای قرمز موجه کنند، می توانند این جرائم را اصلاح کنند.

 

حق شناس ابراز داشت: برای اعمال تغییر در این جرائم ها نیازی به حضور افراد در دستگاه های اجرایی نیست و باید  مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به مکاتبه با نیروی انتظامی در این خصوص اقدام کنند.

 

وی به طرح محدودیت فعالیت اصناف اشاره کرد و افزود: بخش عمده ای از اصناف در شهرهای قرمز رعایت کردند و اگر از این دو هفته استفاده نکنیم و مشاغل تعطیل نشود ممکن است شرایط ما بدتر از این شود.

 

استاندار گلستان یادآور شد: ستاد کرونا گزارشی ارائه کرد و عنوان شد که بیشترین شیوع کرونا در جاهایی بود که دورهمی وجود داشته و درخواست داریم این دورهمی ها تعطیل شود.

 

حق شناس نانوایی ها را از دیگر کانون های انتشار ویروس کرونا برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اماکن تجمعی و کانونی در انتشار ویروس کرونا بانک ها هستند و از مردم درخواست داریم از باجه دیجیتال استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم که در طول دو هفته اجرای طرح محدودیت های هوشمند قطع زنجیره شیوع کرونا در جامعه شکل بگیرد تا ادامه این طرح نیاز به تمدید نداشته باشد.

 

استاندار گلستان افزود: در هفته گذشته یک مقدار از شدت بیماری کرونا در استان کاسته شده و اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است شهرهای قرمز استان کاهش پیدا کند.

 

کد خبر 995697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha