۵ هزار و ۹۳۵ زن خانه ‌دار در قزوین زیرپوشش بیمه هستند

ربیعی گفت: براساس آخرین آمار، ۵ هزار و ۹۳۵ زن خانه‌ دار در استان قزوین زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی» بیان کرد: آمار بیمه شدگان زنان خانه دار در سال گذشته ۵ هزار و ۳۳ نفر بود که از ابتدای امسال تاکنون در این خصوص رشد ۱۸ درصدی را شاهد هستیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: ۶۷۹ زن خانه دار قزوینی در سال جاری زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته ‌اند، حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدون سرپرست در سال های اخیر باعث شده تا بخش عظیمی از زنان استان از این قانون حمایتی برخوردار شوند.

 

وی عنوان کرد: زنان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی می ‌توانند از امکان بازنشستگی و ازکارافتادگی استفاده کنند، بیمه زنان خانه ‌دار تحت کد بیمه مشاغل آزاد بوده و بر اساس قوانین تأمین اجتماعی و بسته به نوع انتخاب بیمه شده با قراردادهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ درصد صورت می‌ گیرد.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی تنها بخشی از هدف گذاری دولت برای حمایت از زنان خانه دار است که از سال ۸۷ به سراسر استان ‌های کشور ابلاغ شد.

 

وی یادآور شد: بیمه تأمین اجتماعی برای زنان خانه دار سبب می‌شود تا این افراد براساس عدالت اجتماعی بتوانند پس از گذشت سال ‌ها از امکان بازنشستگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.

کد خبر 995736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha