ضرورت حمایت مالی از صنوف تعطیل و نیمه تعطیل کشور در ماه های گذشته

نوده فراهانی با اشاره به ضرورت حمایت مالی از صنوف تعطیل و نیمه تعطیل کشور در ماه های گذشته گفت: با توجه به تعطیلی های ضروری صنوف در ایام کرونایی لازم است که حمایت های مالی لازم از صاحبان صنوف و دارندگان مجوز و پروانه های کسب به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران شب گذشته (شنبه اول آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده از امروز، اول آذرماه 70 درصد صنوف باید تعطیل باشند بر اساس این تصمیمات، صنوف به چهار دسته تقسیم شده و فقط دسته اول با در نظر گرفتن عدم تداخل صنفی با دسته های دو، سه و چهار اجازه فعالیت خواهند داشت مثلاً فقط سوپرمارکت های فروشگاه های زنجیره ای اجازه فعالیت دارند و در نانوایی های نان حجیم، تولید شیرینی ممنوع است.


او ساعت فعالیت صنوف مجاز دسته اول را 8 صبح تا 8 شب عنوان کرد و افزود: زمان بندی ها به این خاطر بوده که کسبه بتوانند از 8 شب یک ساعت زمان برگشت به منازل خود را داشته باشند.


نوده فراهانی با اشاره به ضرورت حمایت مالی از صنوف تعطیل و نیمه تعطیل کشور در ماه های گذشته گفت: با توجه به تعطیلی های ضروری صنوف در ایام کرونایی لازم است که حمایت های مالی لازم از صاحبان صنوف و دارندگان مجوز و پروانه های کسب به عمل آید اما متأسفانه تاکنون هیچگونه مصوبه ای در خصوص حمایت مالی از صنوف تصویب نشده است.

 

نوده فراهانی در ادامه ارتباط تلفنی با این برنامه در خصوص گفته های پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تمدید مهلت یک ماهه پرداخت مالیات اصناف کمک خاصی به ما نیست در مدت چند ماهه کرونایی تعداد زیادی از پروانه های کسبی که باید صادر می شده متوقف و بلاتکلیف مانده که نیازمند رسیدگی و برنامه ریزی مؤثر ستاد مبارزه با کروناست.

کد خبر 995767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha