تفکر بسیجی مقدس و نشأت گرفته از ایثار و گذشت است

آرمان گفت: تفکر بسیجی مقدس و نشأت گرفته از روح مقدس، خود فراموشی، ایثار و گذشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «جهانبخش آرمان» صبح امروز(یکشنبه، 2آذر) در نشست بصیرتی سیاسی هفته بسیج در جمع بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید آیت الله دستغیب ضیابر که در حسینیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: پنج آذر ۵۸ تولد بسیج و هشت سال دفاع مقدس دوران بلوغ بسیج بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: امام خمینی (ره) با تیزبینی و دوراندیشی برای نگهداری و پاسداری از نظام مقدس ایران اسلامی، فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را دادند.

 

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس بعد از اینکه نیروهای بسیج به مدد نیروهای ارتش، سپاه و ژاندارمری آمدند توفیقات چشمگیری داشتیم خصوصا عملیاتهای مختلف از جمله طریق القدس، کربلای ۵، والفجر ۸ و چند عملیاتهای دیگر.

 

آرمان تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس تجربیات گران سنگی به‌دست آوردیم، با اینکه در آن دوران امکانات و ادوات نظامی نبود ولی بر این باور بودند که باید به تکلیف دینی و شرعی که توسط امام راحل امر شده بود عمل کنند و با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادند و به آنها نشان دادند که با پرچم‌های الله اکبر، یا حسین و یا زهرا می‌شود معجزه کرد و به دنیا آموختند که میزان موفقیت‌ها به ادوات نیست بلکه با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) است.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس این نیروی عظیم مردمی دارای تجربه‌ای فراوان شد تا جایی که امروز در مباحث جبهه مقاومت، فرهنگی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی شاهد شکوفایی بسیج هستیم.

 

وی با بیان اینکه بسیجیان سلحشور در هر عرصه‌ای که ورود کردند، کار را آنجا تمام می‌کنند اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که بسیجیان غیور در مواردی مثل ویروس کرونا و ساخت مسکن مهر در قالب گروه‌های جهادی اثرات درخشانی از خود برجای گذاشتند.

 

آرمان افزود: در تفکر بسیجی، نشد وجود ندارد زیرا بسیجی با حداقل‌ترین امکانات حداکثرترین بهره‌وری را می‌کند به طوری که نتیجه‌اش می‌شود موشکهای دوربردی که بعد از طی مسافت کیلومتری نقطه زنی می‌کند.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: تفکر غیر بسیجی را در خیلی از عرصه‌ها از جمله صنعت خودروسازی می بینیم؛ چطور تفکر بسیجی می‌تواند موشکی تولید کنند که با دقت و ظرافت به هدف بزند اما در صنعت خودروسازی مانده‌ایم؟ اینجاست که تفاوت بین فرهنگ، ایده و افکار بسیجی و غیر بسیجی مشخص می‌شود زیرا تفکر بسیجی مقدس و نشأت گرفته از روح مقدس، خود فراموشی، ایثار و گذشت است.

 

وی تصریح کرد: تفکر بسیجی را در هشت سال دفاع مقدس دیده‌ایم و همین تفکر بود که با الگوگیری از مکتب و فرهنگ سالار شهیدان امام حسین(ع) نظام و انقلاب ما را متمایز کرده تا امروز تمامی معادلات سیاسی و نظامی منطقه را رقم بزند.

 

آرمان خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که تفکر بسیجی فقط مختص ایران اسلامی نیست و در حالیکه داعش و داعشیان خیلی خطرناک رونمایی شدند و برای ایران نقشه می‌کشیدند ولی تفکر والای بسیجی را هنوز نشناخته بودند و سردار شهید سلیمانی به کمک بسیجیان کاری با داعش کرد که تمام دنیا را مات و مبهوت کردند.

کد خبر 995799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha