دومین مرحله مسابقات قرآنی مشکات با رقابت یک هزار نفر به کار خود پایان داد

حجت الاسلام گرمسیریان با اشاره به اهمیت جایگاه مسابقات قرآنی مشکات به منظور ترویج و تبیین معارف الهی گفت: دومین مرحله مسابقات قرآنی مشکات با رقابت یک هزار نفر به کار خود پایان داد.

« حجت الاسلام گرمسیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص برپایی دومین مرحله مسابقات قرآنی مشکات گفت: این مرحله از مسابقات فرا استانی میان استان البرز و استان تهران با حضور یک هزار شرکت کننده برگزار شد. 

 

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مشکات افزود: اهمیت حفظ و نشر آموزه های قرآنی، همچنین فرهنگ سازی برمبنای آموزه های دینی مهم ترین شاخصه برپایی این دوره از مسابقات قرآنی در استان البرز و در شهر کوهسار با حمایت امام جمعه این شهر است.

 

وی ادامه داد: جریان بخشی معرفتی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ارتباط سازنده و محبت آمیز خانواده ها، ایجاد ارتباط هدفمند میان اساتید قرآنی و قرآن پژوهان و ... از دیگر اهداف کلی برپایی رقابت های قرآنی با محوریت دفتر حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهر کوهسار است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) در کوهسار متذکر شد: رویکرد برنامه های مصلی نماز جمعه کوهسار توجه به معارف الهی قرآنی، حفظ و نشر‌ کلام الله مجید به عنوان ارزشمندترین کتاب الهی است.

 

حجت الاسلام گرمسیریان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات سال گذشته ویژه استان البرز در شهر کوهسار و در سال جاری با محوریت استان تهران و استان البرز به صورت مجازی برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: حدود یک هزار نفر در مرحله نخست در این مسابقات ثبت نام کردند که در مرحله نخست به صورت تلفنی از طرف اساتید برگزار شد و در نهایت ۲۰۰ نفر به مرحله فینال راه یافتند.

 

 

مرحله نهایی مسابقات مشکلات در قالب ارتباط آنلاین تصویری برگزار شد

 

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مشکات اظهار کرد: مرحله پایانی این مسابقات با حضور اساتید برجسته قرآنی در دارالتحفیظ قرآن تهران روز شنبه هفته جاری برپا شد. 

 

حجت الاسلام گرمسیریان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات ویژه گروه سنی زیر ۱۶ سال پسران و بالای ۱۶ سال مردان با حضور داورانی همچون، استاد موسوی بلده، استاد شهریار پرهیزگار، استاد امام جمعه، استاد سبزعلی، استاد محکام و در رشته های زیر ۱۶ سال دختران و بالای ۱۶ سال بانوان، اساتید الهام ماندگار مهر، استاد عقبایی، استاد شیرازی، استاد صحاف بودند. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) در پایان اظهار کرد: حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء قرآن، کل قرآن، همچنین رشته ترتیل محورهای برپایی این دوره از مسابقات قرآنی مشکلات بود که تصویر متسابقین بر روی پروژکتور پخش شد و داوران تصویر و صدای متسابقین را می شنوند و نمره لازم را می دهند. 

 

 

کد خبر 995800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha