حوزه و دانشگاه برای اصلاح فرهنگ بشریت راهکار ارائه دهند

آیت الله عبادی گفت: حوزه و دانشگاه در طرحی موثر و هماهنگ برای اصلاح فرهنگ و هدایت اندیشه بشریت به سمت دعوت انبیاء الهی راهکار ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (دوم آذر) در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و دانشجویان بسیجی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک نوع تفکر است و همه قشرها به نحوی در آن سهیم هستند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان های با اندیشه بسیجی در انواع کارهای نظامی، بهداشتی، علمی، صنعتی، اقتصادی و غیره حضور دارند و موثر هستند، گفت: بقای انقلاب اسلامی به وجود مبارک بسیجیان است.

 

 

اهمیت حضور فعال و موثر حوزه و دانشگاه در بخش فرهنگی

وی با اشاره به  اهمیت حضور فعال و موثر حوزه و دانشگاه و دانشجو و طلبه در بخش فرهنگی، تصریح کرد: همه خدمات و تلاش‌ها موثر است اما مسئله را حل نمی کند چون انسان موجودی فرهنگی است و تا فرهنگ اصلاح نشود نمی تواند مسائل و مشکلات را حل کرد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در هر امری تخصص کارساز است اما تخصص مشروط است، افزود: وقتی فرهنگ معلول است، متخصص مثل دزدی که با چراغ در شب تاریک بیاید بار بیشتری را می دزدد و همین است که می بینید تمام دزدی ها و انواع و اقسام مفاسد دنیا مربوط به استعمارگران متخصص است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه تکنیک و صنعت به بشر خدمت می کند اما شرط آن این است که فرهنگ درست باشد، ادامه داد: آنجایی که خود متخصص اقتصاد نمی خواهد مشکل مردم حل شود چون آنها که در سیستم قارونی می خواهند بر مردم سلطه پیدا کنند بر مردم سیر نمی توانند سلطه یابند بنابراین باید مردم را به گرسنگی بیندازند تا مردم محتاج و مطیع شوند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: به اعتقاد استعمارگران برای حاکم شدن بر مردم باید آنان را گرسنه نگه داشت و این مسائل کارشناسی شده است.

 

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه با تفکر قارونی و شیوه لیبرالی وقتی کالایی تولید می شود و موجب پایین آمدن قیمت می شود آن را در دریا می ریزند، گفت: آمار مرگ و میر کرونا در مقابل آمار انسان های گرسنه‌ که در شبانه روز در سراسر دنیا می‌میرند ناچیز است اما چرا از این افراد گرسنه حرفی نمی زنند!

 

 

بوی تفکر لیبرالی در کشور می‌آید

وی با اشاره به اینکه گاهی در کشور ما نیز اخباری منتشر می شود که از آن بوی تفکر لیبرالی می آید، تصریح کرد: سیب زمینی و جوجه مرغ زیاد تولید می شود و مردم هم نیاز دارند اما برای بحث قیمت با بولدزر این محصولات و جوجه ها را نابود و دفن می کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی از راه تخصص علم اقتصاد و اجتماعی حل نمی شود مگر اینکه فرهنگ جامعه اصلاح شود.

 

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه دانشجو و طلبه ضمن اینکه در همه خدمات و صحنه ها حضور دارند اما کار اختصاصی آنان این است که در طرحی موثر  و هماهنگ برای اصلاح فرهنگ و هدایت اندیشه بشریت به سمت دعوت انبیاء الهی راهکار ارائه دهند، گفت: این کار شدنی است چون مدعیان ۵۰ سال قبل(بلوک شرق و غرب) چنان به افتضاح کشیده شدند که بیش از خود آنان، مردم متوجه شدند که دنبال چه بن بستی هستند.

 

 

اسلام تنها مکتبی که در دنیا حرف برای گفتن دارد

وی بیان کرد: استعمارگران غرب به وسیله افراد جاهل تحت عنوان داعش و طالبان برنامه های جنایتکارانه انجام می دهند و مردم را می کشند چون آنان از نظر تخصصی فهمیده‌اند که به بن بست رسیده‌اند و تنها مکتبی که حرف برای گفتن دارد، مکتب اسلام است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: استعمارگران، خیمه شب بازی راه می اندازند چون ضمن اینکه نقش نظامی و کشتار حریف دارد و مسلمانان را به جان هم می اندازند اما همه اینها مقدمه است برای تبلیغات و اسلام ستیزی.

 

 

آیت الله عبادی ادامه داد: دنیایی که در فضای مادی به بن بست رسیده و مردمی که صدای عدالت سر می دهند تنها جوابگوی آنان اسلام است اما استعمارگران با اسلام ستیزی تلاش دارند تا افکار عمومی را از اسلام منصرف کنند.

 

 

وی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه باید با شیوه کارشناسی برای مردم تشنه عدالت دنیا طرح ارائه دهند، تأکید کرد: این کار  مهم از اقشار دیگر جامعه ساخته نیست و تنها باید دانشگاه و حوزه ورود پیدا کنند؛ این هم که می بینید مستقیم و غیرمستقیم و با نفوذ در حوزه و دانشگاه ایجاد اختلاف و شبهه می کنند برای این است که این کار مهم را کُند کنند.

 

 

نفوذ دشمن برای بی آبرو کردن اسلام

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این کار مقدس باید به وسیله دانشجویان و طلاب انجام شود، عنوان کرد: آنچه را که امروز ما با آن مواجه هستیم در واقع عمل خود ما است که به ما برمی‌گردد و لذا شاهد بی تفاوتی، تفرقه، اطاعت از بیگانه و خیانت ها به اسم مسلمانان هستیم.

 

 

آیت الله عبادی به نفوذ دشمن برای بی آبرو کردن اسلام اشاره کرد و گفت: ما چون وظیفه بزرگ خود را کنار گذاشته ایم و به صورت جزیره ای عمل می کنیم متاسفانه توطئه های دشمن خیلی از مواقع به نفع آنان تمام می شود در حالی که اگر ما دست به دست هم دهیم و راهکار مناسب ارائه دهیم و شیوه های ابلاغ و تبلیغ را به شیوه های به روز تنظیم کنیم ما پیروز هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه به اعتقاد کارشناس صهیونیستی، اسلام برای مدیریت جهان و جامعه حرف برای گفتن دارد، افزود: متاسفانه خود ما از خود بی‌خبر هستیم و خیلی از مواقع خود ما گره می زنیم و نفوذ اندیشه لیبرالی ما را نسبت به خودمان و نسل آینده بی تفاوت کرده است و در میدان دشمن بازی می کنیم.

 

 

کد خبر 995808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha