اعتراض مسلمانان نسبت به استانداردهای دوگانه دولت کبک در دوره کرونا

جامعه مسلمانان کبک و دیگر اقلیت های مذهبی نسبت به صدور مجوز دولت برای برگزاری گردهمایی مسیحیان در تعطیلات کریسمس و به کارگیری استانداردهای دوگانه نسبت به اجازه برگزاری جشن ها برای پیروان ادیان مختلف در دوران شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thewhig»،جامعه مسلمانان کبک و دیگر اقلیت های مذهبی نسبت به صدور مجوز دولت برای برگزاری گردهمایی مسیحیان در تعطیلات کریسمس و به کارگیری استانداردهای دوگانه نسبت به اجازه برگزاری جشن ها برای پیروان ادیان مختلف در دوران شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

 

«یوسف فقیری»،نماینده شورای ملی مسلمانان کانادا در این باره گفت: امسال برای اولین بار بود که ما به دستور دولت و برای حفظ جان شهروندان این امکان را نداشتیم تا اعیاد خود را در مساجد جشن بگیریم و هیچ گردهمایی بزرگ خانوادگی نیز در منازل خود برگزار نکردیم.

 

وی افزود:دولت با صدور مجوز برای برگزاری گردهمایی ها و جشن های مسیحیان به مدت 4 روز در تعطیلات کریسمس استاندارهای دوگانه در پیش گرفته است.

 

فقیری همچنین گفت: دولت باید در تصمیم گیری های خود ثبات داشته باشد و تفاوتی میان مسیحیان و دیگر اقلیت های مذهبی در این دوران سخت قائل نشود.

 

نماینده شورای ملی مسلمانان کانادا همچنین گفت: اعضای جوامع یهودی و مسلمان از قوانینی که دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا گذاشته است، پیروی کرده اند اما اینکه استانداردهای در این زمینه وجود دارد بسیار ناامید کننده است.

 

وی تاکید کرد که دولت کبک باید نیازهای اقلیت های جامعه از جمله جامعه مسلمانان و یهودیان را در نظر بگیرد و پیش از لغو یا اعمال محدودیت های یک جانبه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با این جوامع به طور فعالانه کار کند.

کد خبر 995862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha