تضعیف فرهنگ مصرف بی رویه کالا از تاثیرات کرونا در آلمان است

محمدی با بیان اینکه تمام بخش های فرهنگی هنری و بیش از ۴۰ درصد مدارس در آلمان تعطیل شده اند، گفت: ۷۳ درصد مدیران این کشور اعلام کردند دورکاری را به خاطر کاهش هزینه ها و کارایی بهتر ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حمید محمدی» امروز (یکشنبه 2 آذر) در نشست «تجربه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا » که به همت پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: کرونا قرن 20 را دچار تحول بزرگ کرد، این نقطه عطفی است که تاریخ را به دو بخش بعد و قبل تقسیم می کند. آلمان یکی از کشورهای است که از همان اوایل درگیر کرونا شد و تاکنون 14 هزار و 200 هزار نفر فوت کردند. آلمان با وجود زیرساخت های قوی باز هم در مواجهه با کرونا غافلگیر شد.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان با بیان اینکه آلمان به لحاظ قدرت اقتصادی یکی از قوی ترین کشورهاست، عنوان کرد: آلمان 83 میلیون نفر جمعیت دارد و در سال 2019، 293 میلیارد دلار مازاد بودجه داشت. آلمان پشتوانه قوی دارد که می تواند بحران های اقتصادی ناشی از کرونا را جبران کند. در دوره شروع کرونا دولت هنوز سازوکاری نداشت و مردم خودشان از شرکت در تجمعات پرهیز می کردند. آلمان از اول اردیبهشت تعطیلات سراسری را اعلام کرد که تا اواسط مرداد طول کشید. تمام مراکز فرهنگی هنری، کارخانجات، صنایع و دانشگاه ها تعطیل شدند. با فروکش کردن موج اول کرونا در اواسط مرداد تعطیلات به پایان رسید و مراکز مختلف با 30 درصد ظرفیت کار را شروع کردند. گالری ها و سینماها نیز شروع به برنامه ریزی با 30 درصد ظرفیت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: با شروع موج دوم کرونا از اوایل آبان وضعیت حادتر شد و در آلمان روزانه 20 هزار مبتلا به کرونا شدند. بر این اساس دولت از اول نوامبر تعطیلات سراسری را اعلام کرد. تصمیم گیری در مورد تعطیلی مدارس به عهده ایالت ها گذاشته شد. در آلمان مسئله تحصیل بسیار مهم است. با این وجود بیش از 40 درصد مدارس تعطیل شدند و تمام دانشگاه ها نیز تعطیل شدند و از طریق سیستم آنلاین فعالیت می کنند.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان با بیان اینکه یک میلیون و 700 هزار نفر در آلمان در حوزه فرهنگ و هنر شاغل هستند، اظهار داشت: این افراد با شیوع کرونا به نوعی شغل خود را از دست دادند یا دچار یک رکود شدند. در آلمان هزار و 672 سینمای فعال با چهار هزار و 849 سالن وجود دارد. در سال 2019، 105 میلیون بلیت سینما فروخته شد که درآمد حاصل از آن 899 میلیون یورو بود. در تئاتر و اپرا در سال 2019 دو میلیون و 66 هزار نفر حضور یافتند و 34 میلیون نفر در کنسرت ها شرکت داشتند و 14 میلیون نفر نیز از موزه ها بازدید کردند.

 

محمدی با اشاره به اینکه در سال 2020 تمام سینماها، کنسرت و موزه ها در آلمان تعطیل شدند، افزود: کاهش فرهنگ مصرف بی رویه کالا، افزایش انتقاد از روند جهانی سازی اقتصاد و تقویت همکاری های بین المللی در ساخت واکسن از جمله تاثیرات کرونا در آلمان بود. یک موسسه تحقیقاتی مونیخ یک نظرسنجی از 800 مجموعه بزرگ انجام داد که 55 درصد معتقد بودند که بعد از کرونا جلسات حضوری نخواهند داشت، 73 درصد تاکید داشتند که در آینده نیز به خاطر اثرات مثبت اقتصادی و کارایی بهتر به دورکاری ادامه می دهند. اکثر مجموعه ها بر دیجیتالی شدن مشاغل تاکید داشتند.

 

محمدی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا 40 درصد دانشجویان در آلمان شغل خود را از دست دادند اما دولت به آنها وام بی بهره داد. 56 درصد دانشجویان نسبت به آنلاین شدن کلاس ها نگرانی دارند. یک پنجم دانشجویان اذعان کردند که در فضای غیر دانشگاهی حواس شان پرت می شود. با شیوع کرونا صنعت گردشگری در آلمان دچار افول جدی شده است و اعتراضات خیابانی افزایش یافته است.

کد خبر 995867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha