شناسایی و ارائه خدمات به بیماران در محله ها اجرایی می شود

خادمی گفت: طرح محله محور برای شناسایی افراد دارای علامت بیماری کرونا و ارائه خدمات به آنها در استان لرستان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز (2 آذر) در جلسه هماهنگی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ ،  اظهار داشت: مشارکت و همراهی مردم مهم ترین گام در کنترل و مهار بیماری کرونا است.

 

استاندار لرستان و رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای استان لرستان با اشاره به تدویت طرح محله و خانواده محور برای مقابله با بیماری کرونا در استان، افزود: این طرح می تواند نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا داشته باشد.

 

وی گفت: با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا طرح شهید سلیمانی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای کنترل و مهار بیماری کرونا جهت اجرا، به استان‌ها ابلاغ شده است .

خادمی اظهار داشت: این طرح با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و هلال احمر استان اجرا می شود و در آن موضوع بیماریابی و ارائه خدمات به مردم در سطح محله ها و خانواده ها خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: با آغاز این طرح تمامی اعضای خانواده، فرد بیمار، افراد آسیب پذیر و دارای بیماری زمینه ای تحت نظر تیم های نظارتی و حمایتی خواهند بود .

 

استاندار لرستان یادآور شد: از این پس تیم های نظارتی تمامی تحرکات در محله ها مانند برگزاری مراسم عروسی یا ترحیم را رصد خواهند کرد و در این زمینه اطلاع رسانی و تعامل را در دستور کار خود دارند .

خادمی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی از امروز در استان آغاز شده و طی چند روز آینده با کسب هماهنگی های بیشتر در سطح استان اجرایی می شود.

 

وی انجام تست و بیمار یابی را در خانواده ها و محله ها از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با تست گیری در محله ها دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به مراکز درمانی و آزمایشگاه های شلوغ نخواهد بود و تمامی خدمات در همان محله ها ارائه می شود.

 

استاندار لرستان خواستار تعامل و همکاری مردم با اکیپ ها و تیم های حمایتی در سطح محله ها شد و گفت: امیدواریم با انجام اقداماتی نظیر اطلاع رسانی، ارائه مشاوره و فرهنگ سازی شاهد بهبود سریعتر شرایط باشیم.

کد خبر 995885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha