خدمات فراشهرکی پایگاه بسیج ائمه طاهرین(ع) در روزهای کرونایی

حجت‌الاسلام والمسلمین زوبین گفت: خدمت‌رسانی پایگاه بسیج ائمه طاهرین(ع) فراتر از شهرک اراج است و تمام مناطق شهر تهران را دربر می‌گیرد که توزیع ۴۰ هزار بسته ارزاق و گشت‌زنی‌های امنیتی از جمله این خدمات است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: هفته بسیج بهترین مناسبت و بهانه برای اطلاع از فعالیت های بسیجیان مساجد است که در نقاط مختلف کشور با تشکیل گروه های جهادی و با همکاری برخی از قرارگاه های محرومیت زدایی، نهضت خدمت رسانی را فراگیر کرده اند. یکی از پایگاه های مقاومت، پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهرک اراج شهر تهران است، پایگاهی که طبق اطلاعات ما از فعال ترین پایگاه های مقاومت در سطح پایتخت کشورمان است. خبرنگار ما در همین ارتباط گفت و گویی با حجت الاسلام والسلمین «اکبر زوبین»، امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) ترتیب داده که مشروح آن در ادامه می آید:

 

پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) در چه سالی در مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهرک اراج شهر تهران تشکیل شد و چند عضو فعال دارد؟

 

پایگاه مقاومت بسیج ائمه طاهرین (ع) در سال 1388 در این مسجد تاسیس شد و اکنون 40 نفر عضو فعال و 200 نفر نیز عضو حلقه های صالحین دارد. این پایگاه وابسته به حوزه مقاومت بسیج 137 رمضان ناحیه جماران تهران بزرگ است که گشت زنی های آن در همکاری با کلانتری های 123 نیاوران و  حضرت 164 قائم (عج) در سطح مناطق 1 و 3 شهر تهران بسیار شهرت دارد. گاهی نیز که همایش یا برنامه مهمی قرار است در سطح تهران برگزار شود نیز اعضای پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) در برقراری نظم و امنیت در این مناطق فعال دارند.

ما در کنار سایر فعالیت هایی که پایگاه های بسیج انجام می دهند در برگزاری حلقه های صالحین طبق اعلام حوزه و ناحیه بسیج جماران، موفق عمل کرده ایم. اکنون 11 حلقه صالحین در مسجد حضرت ولیعصر (عج) فعال هستند که مربیان در حوزه آموزش قرآن کریم، معارف چهارده معصوم (ع) و بیان احکام شرعی و معرفی و آموزش کتب شهید آیت الله مرتضی مطهری به این افراد فعالیت دارند. یکی از کارهای ما نیز آموزش سواد رسانه ای است.

 

درباره فعالیت های پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) در حوزه سواد رسانه ای بیشتر توضیح دهید.

 

این پایگاه به دلیل فعالیت های مختلف شهرت یافته است که از مهم ترین آنها، آموزش سواد رسانه ای است. ابتدا باید از این نقطه، توضیح را شروع کنم که 200 نفر عضو 11 حلقه صالحین این پایگاه از مدارس مختلف مناطق 1 و 3 شهر تهران از جمله مدارس انصار، صاحب کوثر، مصباح، حکمت و فتح شاهد هستند. از مهم ترین کارهای ما درباره این بسیجیان، آموزش سواد رسانه ای به آنها است. ما در این زمینه آنقدر موفق بوده ایم که آموزش سواد رسانه ای و جنگ نرم به شش هزار دانش آموز اعزامی از شهر تهران به راهیان نور در سال 1395 بر عهده پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهرک اراج بود.

 

نقش بسیجیان مسجد حضرت ولی عصر (عج) در مقابله با ویروس کرونا چه بوده است؟

 

با شیوع ویروس کرونا تمام فعالان این مسجد به ویژه اعضای پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) فعال شدند و کار خود را به صورت شبانه روزی انجام دادند. حجم این فعالیت ها آنقدر زیاد بود که این مسجد به یکی از ستادهای مهم در زمینه مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر تهران تبدیل شد و هر شب 50 تیم از این مسجد و پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) به نقاط مختلف شهر تهران اعزام می شدند. ما تعدادی کارهای کشوری نیز در این زمینه داشتیم. از فعالیت های دیگر ما تحویل ۱۰ هزار بسته غذایی شامل شیر، کیک و میوه به بیمارستان مسیح دانشوری بود.

 

لطفا فعالیت های پایگاه بسیج و سایر فعالان و نهادهای مسجد حضرت ولی عصر (عج) در زمینه کمک مومنانه را نیز توضیح دهید.

 

پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) که به همت تلاش شبانه روزی آقای «امیررضا باشتنی»، فرمانده آن، از پایگاه های بسیار فعال مساجد در مقابله با کرونا شده است، در زمینه کمک مومنانه نیز همکاری خوبی با بسیاری از گروه ها و قرارگاه های جهادی و محرومیت زدایی و هیئت های مذهبی داشته است که برخی از آنها عبارتند از: هیئت مذهبی حداث الحسین(ع)، گروه جهادی شهید اصغر پاشاپور، قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، طرح بهنام محمدی و هیئت زوار الزهرا(س). تاکنون بیش از 40 هزار بسته ارزاق تهیه و در اختیار گروه های جهادی قرار داده ایم.

 

میزان مشارکت اعضای پایگاه بسیج ائمه طاهرین (ع) در آماده سازی فضای مسجد حضرت ولیعصر (عج) برای برگزاری نماز جماعت و برنامه در مناسبت های مذهبی و انقلابی چقدر است؟

 

الحمدالله تعامل خوبی میان هیئت امنا و پایگاه بسیج و سایر فعالان این مسجد وجود دارد که جا دارد از تلاش های آقای باشتنی، فرمانده این پایگاه تشکر و قدردانی کنم. در واقع وحدت رویه و همدلی ماین تمام فعالان این مسجد موجب رونق برنامه ها در این خانه خدا و شهرت فرامحله ای آن شده است. هم این عزیزان و هم خواهران بسیجی و فعال مسجد حضرت ولیعصر (عج) در ضد عفونی کردن دائمی این مسجد و توزیع ماسک میان نمازگزاران مشارکت خوبی دارند. ماسک هایی که اعضای بسیج تهیه می کنند به ما در برگزاری نماز جماعت و مجالس مذهبی و انقلابی را رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کمک می کند.

 

کد خبر 995895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha