وبينار «ديابت» در آران و بیدگل برگزار شد

به مناسبت هفته ديابت، وبينار ديابت با همكاري اساتيد انجمن ديابت ايران جهت بيماران ديابتي تيپ يك، مراقبين سلامت و بهورزان مراكز بهداشتي شهرستان های آران و بيدگل و كاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، به مناسبت هفته ديابت، وبينار ديابت با همكاري اساتيد انجمن ديابت ايران جهت بيماران ديابتي تيپ يك، مراقبين سلامت و بهورزان مراكز بهداشتي شهرستان های آران و بيدگل و كاشان برگزار شد.

 

رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان آران و بیدگل در این وبینار ضمن قدرداني از تلاش های انجمن ديابت ايران و تبريك هفته ديابت ، بر ارتقای آگاهی عمومی، آموزش و اطلاع رسانی جامع دیابت برای تسریع در شناسایی بیماران و روند درمانی آنان تاکید کرد.


دكتر اعظم باقري افزود: امروزه متاسفانه بيماران ديابتي بيشتر در معرض ابتلا به ويروس كويد ١٩ هستند و در صورت عدم كنترل قند خون ، توانايي بدن آنان در مبارزه با اين ويروس كاهش مي يابد.


رئیس انجمن دیابت ایران هم در این وبینار با بیان این‌‌ که پیشگیری از دیابت، ارزان و بی‌‌ضرر است؛ تصریح کرد: در ابتدا افراد باید از ابتلا به دیابت پیشگیری کنند؛ سپس اگر به هر دلیلی فرد به دیابت مبتلا شود، باید از بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری کرد.

 

دکتر رجب خاطر نشان کرد: در کشور پایه درمان را بر اساس دارو گذاشته‌‌ایم،در حالی ‌‌که باید پایه درمان را علاوه بر درمان دارویی بر اساس آموزش، حمایت‌‌های روانشناختی و اجتماعی و تأمین وسایل مورد نیاز فرد دیابتی برای کنترل قند خون قرار دهیم.


مهندس مریم رجب ، كارشناس تغذيه انجمن ديابت ايران در این وبینار گفت: عوامل زیادی در بروز دیابت نوع ۲ دخالت دارند و نقش چاقی و اضافه وزن در این میان برجسته است. علت بروز این عارضه، کاهش حساسیت سلول های بدن به انسولین است و همین شرایط موجب افزایش مقادیر قند خون می گردد.


اين برنامه به همت واحد پيشگيري و مراقبت از بيماري هاي غير واگير شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل و انجمن ديابت ايران برگزار شد.

کد خبر 995951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha