حال ۲۲ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی وخیم است/ فوت ۶ نفر

مهدی زاده گفت: با فوت ۶ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی ها در استان خراسان جنوبی به ۵۴۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (دوم آذر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که جواب ۶۸ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص تفکیک موارد ابتلاء جدید، گفت: در شهرستان بیرجند ۱۶ نفر، قاین ۱۰ نفر، طبس ۱۹ نفر، نهبندان ۱۱ نفر، درمیان هشت نفر، سربیشه یک نفر، سرایان ۲ نفر و خوسف نیز یک نفر مبتلای جدید شناسایی شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند، افزود: از این تعداد ۲۳۹ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

 

مهدی زاده ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و متأسفانه، حال ۲۲ نفر از آنان وخیم است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند، افزود: با احتساب جان باختگان جدید مجموع کل فوتی‌های کرونایی استان به ۵۴۲ نفر رسیده است.

 

گفتنی است، اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرهای کشور مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه اول آذر ماه آغاز شد.

 

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل هستند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

 

در حال حاضر هفت شهرستان استان خراسان جنوبی دارای وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان به رنگ نارنجی (پرخطر) است.

 

 

 

 

کد خبر 996015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha