اجرای مصوبات دولت با همراهی مردم نتیجه بخش است

میرغضنفری با بیان اینکه اعمال تصمیمات حاکمیت با همراهی مردمی ثمر بخش است گفت: اجرای مصوبات دولت با همراهی مردم نتیجه خواهد داشت و این تذکرات جنبه ارشادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «‌اسماعیل میرغضنفری» امروز (یکشنبه،۲ آذر) در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا انزلی اظهار داشت: این محدودیت‌ها جنبه ارشادی دارد و بر اساس آموزه های دینی، اخلاقی و ایرانی ارتباط معنوی و انسانی با افراد  تاثیرات بیشتری خواهد داشت.

 
فرماندار انزلی اضافه کرد
: رعایت نکردن این محدودیت ها از سوی مردم، سلامت آحاد جامعه تهدید را می‌کند و حاکمیت ناگزیر خواهد بود با این مسئله برخورد قهری داشته باشد.

 
وی تاکید کرد: ما بسیاری از بحران ها را با همراهی مردم پشت سر گذاشته و از آن عبور کرده ایم.

 
میرغضنفری اجرای موسیقی زنده، تعطیلی چایخانه ها و قلیانسراها، تدریس حضوری در مراکز آموزشی و هنری و ورزش‌های سالنی و توپی و  ... را ممنوع اعلام کرد و گفت: تا زمان بازگشت به وضعیت عادی این فعالیت‌ها ممنوع است.

 
وی در ادامه از روسای ادارات خواست در اجرای طرح قاسم سلیمانی که ادامه طرح مواسات و همدلی است، شرکت فعال داشته باشه باشند  و تاکید کرد: بسیاری از کسبه آبرومند مانند بازار مج ها و دست فروشان با اعمال این محدودیت‌ها دچار خسارت‌های مالی می‌شوند و ما امیدواریم در قالب این طرح بتوانیم کمکی هر چند اندک به این افراد کنیم. 


فرماندار انزلی بر اجرای طرح دولت الکترونیک نیز تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح از مراجعه حضوری افراد به ادارات می کاهد. 


وی خطاب به‌رسانه ها گفت: شما باید در عین مطالبه گری در حل معضلات و رفع نگرانی و دغدغه های مردم یاور مسئولین باشید. 


میرغضنفری خاطر نشان کرد: استفاده از فضای مجازی می تواند در زمینه آگاهی سازی بسیار موثر واقع شود و در این مسیر از همراهی مردم در اجرای طرح‌های ستاد کرونا تقدیر کرد. 

 

*لزوم مدیریت صحیح فضای روانی جامعه در بحران کرونا

حجت‌الاسلام «سیدعبدالجواد میرشمس الدین» نیز در این جلسه با بیان اینکه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی فضای روانی جامعه را به نحو صحیحی مدیریت کنیم گفت: خانواده ها نباید فکر کنند که این بیماری پدیده مذمومی است و با اطرافیان فرد مبتلا برخورد قهری داشته باشند. 


امام جمعه انزلی  خاطر نشان کرد: برخوردهای منفی با خانواده های بیماران کرونایی تاثیرات روحی روانی بسیاری بدی بر آنها خواهد داشت که در آینده تبعات گسترده خود را نشان می‌دهد.

 
وی اظهار داشت: مردم باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ ها به معنویات نیز بپردازند.

 
شمس‌الدین از تلاش‌های مسئولان برای مهار این بیماری تقدیر کرد و گفت: باید همراه با ادوات مادی و بهداشتی به معنویات نیز توجه کرد.

 
دادستان انزلی نیز در این جلسه اظهار داشت: نیازهای بیمارستان انزلی باید بیشتر مورد توجه و تاکید قرار گیرد.


«سید رحمان سید زاده» خواستار رسیدگی به مشکلات ترددی شرکت های پخش کالا و اقلام اساسی شد و اظهار داشت: مشکلات و دغدغه این افراد باید مورد توجه قرار گیرد و روسای ادارات مربوطه پلاک این خوردوها را به پلیس راهور ارسال کرده و نسبت به رفع مشکلات این قشر اهتمام ویژه داشته باشند. 


وی با اشاره به اینکه شهرستان بندرانزلی از پرباران ترین نقاط استان گیلان است خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط جوی و نزولات بارانی، انزلی بیش از سایر شهرها در معرض بیماری فصلی آنفولانزا قرار دارد از مجموعه بهداشت و درمان می خواهیم در این زمینه اقدامات مقتضی را داشته باشند.


«سیدجعفر جوانمردی» فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی نیز در این‌جلسه تصریح کرد: شهروندان می توانند برای اخذ مجوز لازم برای تردد بین شهری به  فرمانداریها مراجعه کنند. 

 

ریاست بیمارستان شهید بهشتی انزلی نیز در این جلسه از دل نگرانی کادر درمان برای ترددهای بین شهری گفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب کادر درمان ساکن سایر شهرهای استان هستند اعمال محدودیت های رفت و آمد و ورود و خروج موجبات نگرانی کادر درمان را فراهم کرده است. 


مرتضی فلاح کرکان تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان بندرانزلی در خصوص بیماری کرونا در حال حاضر وضعیت پایداری دارد.


وی با اشاره به اینکه امروزه مرگ و میر در بین جوانان بیشتر از افراد ۶۰ سال به بالا شده است، خاطر نشان کرد: جوانان پس از ابتلا مراجعه کمتری به مراکز درمانی دارند که این موضوع سبب افزایش نرخ مرگ و میر در این قشر شده است.

کد خبر 996033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha