انسجام اجتماعی، در جنگ اقتصادی  از بین می‌رود

امامی گفت: صدمات جنگ اجتماعی بیشتر از جنگ نظامی است و جنگ نظامی همبستگی اجتماعی را بالا می‌برد اما در جنگ اقتصادی، انسجام اجتماعی از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نوذر امامی»، امروز (یکشنبه 2 آذر) در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت مجازی گفت: علاوه بر تحریم های اخیر، شیوع کرونا نیز زندگی و معیشت مردم ما را با سختی مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: واجه شدن اقتصاد با مشکلات باعث ایجاد مشکلات در سایر زمینه ها می شود.

 

وی اضافه کرد: از دلایل اصلی عدم انسجام ملی، بروز مشکلات اقتصادی به ویژه در سال‌های اخیر است و تحریم ها به صنعت، تولید، کارخانه ها آسیب زده و موجب افزایش بیکاری و مشکلات روانی در جامعه شده است.

امامی با تاکید بر لزوم توجه به طبقات آسیب پذیر جامعه بیان کرد: اگر برای کمک به طبقات آسیب ‌پذیر فکر اساسی نشود در آینده کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اطمینان مردم به قیمت کالا‌ها کم شده و در روابط اقتصادی آنها را با مشکل مواجه کرده است و ما در کشوربه انسان‌های کوتاه‌ مدت تبدیل شده‌ایم که موجب می شود  وقتی امکانات محدود شود انسان به خودش بیشتر توجه کند.

امامی اضافه کرد: آسیب این موارد بیش از جنگ و حمله دشمن است می‌شود و زمانی که مردم برای دسترسی به نیاز‌های روزمره زندگی دچار مشکل باشند وناامنی فکری داشته باشند شاهد کاهش سرمایه‌ اجتماعی خواهیم بود.

وی صدمات جنگ اجتماعی را بیشتر از جنگ نظامی دانست و گفت: جنگ نظامی همبستگی اجتماعی را بالا می‌برد اما در جنگ اقتصادی، انسجام اجتماعی از بین می‌رود.

امامی ادامه داد: دین که با وجود مراجع حوزوی، روحانیون و دانشگاهیان محور اتحاد و همگرایی بوده است، مورد بی ‌توجهی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اختلاف بین روحانیون و بین روحانیت و دانشگاهیان بعد از انقلاب باعث بی تفاوتی مردم به روحانیون و دانشگاهیان شده است که باعث از دست رفتن انسجام ارزشی و اخلاقی در جامعه می شود.

امامی با اشاره به فساد و اختلاس در جامعه گفت: این فساد تنها مالی نیست و هر جا روابط به جای ضوابط قرار بگیرد شاهد ایجاد فساد می شویم و بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان جامعه و روابط افراد به وجود می آید.

وی با اشاره به وجود 60 میلیون جمعیت زیر خط فقر در کشور بیان کرد: تهیه شغل، مسکن، تغذیه، بهداشت، درمان، آموزش و… از وظایف اولیه تمامی دولت‌های امروزی است و عدم تامین نیاز‌های اولیه فساد را در طبقات پایین رواج می دهد.

امامی تصریح کرد: لازم است تا دولت و مسئولان نظام با توجه به خواسته‌های به حق مردم و برنامه ‌ریزی برای اداره کشور به کاهش فقر، فساد، تبعیض، طلاق، اعتیاد و بار سنگین تورم و گرانی بپردازند و به توصیه دلسوزان دانشگاه و کارشناسان امور مختلف توجه کنند.

کد خبر 996052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha