دورهمی ها عامل ۵۱ درصد موارد ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بالاترین آمار در حوزه مبتلایان و فوتی های کرونا به خانه داران اختصاص دارد، گفت: دورهمی ها عامل ۵۱ درصد موارد ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان است.

«عباسعلی ارجمندی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: قریب به 75 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، مربوط به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

 

جانشین ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان ادامه داد: 70 درصد فوتی های کرونا مربوط به شهرستان زاهدان و 67 درصد مرگ و میرها به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص دارد.

 

ارجمندی با اشاره به اینکه دورهمی، عروسی و عزاها از عوامل شیوع بیماری کرونا هستند، تصریح کرد: 12 درصد از کل مبتلایان و 11 درصد کل مرگ و میرها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل و 18 درصد مبتلایان و 22 درصد مرگ و میرها مربوط به حوزه ایرانشهر است.

 

وی با بیان اینکه تفکر غلطی در جامعه وجود دارد که ما به بیماری کرونا مبتلا نمی شویم، افزود: متاسفانه وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان روز به روز سیاه تر می شود در حالی که کادر درمان خسته هستند.

 

جانشین ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان یادآور شد: از اسفندماه سال گذشته تا کنون سه موج کرونا را پشت سر گذاشتیم این موج ها در خردادماه، تیرماه و آبان ماه سال جاری رخ داده است.

 

ارجمندی یادآور شد: درصد مبتلایان در سه موج خردادماه، تیرماه و آبان به ترتیب 14 درصد، 26/5 و 27 درصد بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین مرگ و میر بیماران کرونایی در خردادماه رخ داده است، افزود: 16 درصد کل فوتی ها در خردادماه و 16/4 درصد کل فوتی های در تیرماه و 16 درصد کل فوتی های آبانماه مربوط به بیماران کرونا بوده است.

 

جانشین ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه فقط یک درصد مبتلایان را در سیستان و بلوچستان کودکان تشکیل می دهند، افزود:درصد مرگ کودکان 2 درصد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه 26 درصد کل مبتلایان خانه دار هستند، ادامه داد: در حوزه مرگ و میر 36 درصد از کل فوتی ها در حوزه خانه داران است.

 

ارجمندی یادآور شد: بالاترین آمار در حوزه مبتلایان به کرونا و فوتی های کرونا خانه داران هستند که بخش عظمی در دورهمی های اتفاق می افتد.

 

وی با بیان اینکه 51 درصد از مبتلایان در دورهمی ها به مانند عروسی ها، فوتی ها، آرامستانها و در خود خانواده ها رخ می دهد، افزود: 17 درصد آمار مبتلایان و 20 درصد مرگ و میر در حوزه مشاغل آزاد، 8 درصد و 18 درصد مرگ و میر در حوزه بازنشستگان، 16 درصد آمار مبتلایان و 3 درصد مرگ و میرها در حوزه کارکنان دولت و 11 درصد آمار مبتلایان و 1/5 درصد فوتی ها در حوزه بهداشت و درمان کارکنان، پرستاران و پزشکان، 3 درصد مبتلایان و یک دهم فوتی در حوزه دانش آموزان بوده است.

کد خبر 996089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha