صدور ۲۲۶ مجوز الکترونیک برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار گفت: تاکنون ۲۲۶ مجوز الکترونیکی برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی صادر شده است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه مجوز الکترونیکی برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان صادر می شود، اظهار کرد: این مجوزهای الکترونیکی بر اساس اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صادر خواهد شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۷۳ کانون فرهنگی و هنری مسجد با عضویت بیش از ۵۰ هزار نفر در استان، گفت: تاکنون ۲۲۶ مجوز الکترونیک برای کانون های مساجد استان صادر شده است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مدیران کانون های فرهنگی هنری باید با مراجعه به بخش کاربری کانون به نشانی «پرتال بچه‌های مسجد» نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند، افزود: اولویت صدور مجوز الکترونیکی بر اساس امتیاز کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار  تصریح کرد: برخورداری کانون از دو هزار امتیاز، تطبیق سن مدیر کانون که باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون های شهری و ۱۰ عضو برای کانون های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، داشتن امام جماعت و تکمیل اطلاعات ارکان کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی درخواست کرد: مدیران کانون‌های مساجد در اسرع وقت با مراجعه به بخش کاربری سامانه بچه های مسجد نسبت به اخذ مجوز الکترونیکی کانون خود اقدام کنند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نخستین دوره پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور، قم با این عنوان معرفی شد، افزود: ۳۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در نخستین دوره رویداد فهما به عنوان کانون‌های برتر استان معرفی شدند که در مجموع از این کانون‌ها با اختصاص ۸۲۰ میلیون ریال حمایت شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه ثبت فعالیت‌های کانون و اطلاعات اعضای کانون در سامانه بچه‌های مسجد از مولفه‌های اصلی کسب امتیاز در رویداد فهما است، عنوان کرد: این فعالیت‌ها در قالب هشت عرصه شامل «قرآن و عترت»، «شبکه‌سازی و ساماندهی»، «هنر متعالی»، «کتاب و کتابخوانی»، «مناسبت‌های ملی و مذهبی»، «فضای مجازی و رسانه»، «غنی سازی اوقات فراغت» و «خلاقیت و نوآوری و همچنین ۱۸ شاخص و در ذیل آن ۷۲ موضوع برگزار شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سال گذشته ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

 

 


وی با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، طرح ملی «ایران قوی» از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر همزمان با میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) برگزار می شود، گفت: کانون‌ها استان می‌توانند تا دهه فجر نسبت به ثبت فعالیت‌ها و اخذ امتیاز اقدام کنند.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: طرح ایران قوی در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان طراحی شده و محورهای اصلی آن «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای هر رواق یک استان به عنوان معین مشخص شده است که در اجرای این طرح با ستاد همکاری می کند، تصریح کرد: در همین راستا استان ‌خراسان جنوبی در رواق فن‌آوری به عنوان معین انتخاب شده است.


 

 

کد خبر 996141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha