فروش حدود ۱.۵ میلیارد ریال کتاب در طرح پاییزه فروش کتاب خراسان شمالی

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در طرح ملی پاییزه فروش کتاب امسال در استان، سه هزار و۶۹۱ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال به فروش رسید.

"رضا رضایی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طرح ملی فروش پاییزه کتاب همزمان با سراسر کشور از ۲۴ آبان ماه در خراسان شمالی آغاز شده است، افزود: پنج کتابفروشی از استان در این دوره مجری طرح بودند.

 

 

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در این طرح ۲۰۶ میلیون ریال یارانه به استان اختصاص یافته بود که از آغاز این طرح  ۲۶۶ میلیون ریال یارانه در استان صرف شد.

 


وی با بیان اینکه در طرح تابستانه کتاب امسال نیز از هفت کتابفروشی عضو طرح در مجموع ۱۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کتاب خریداری کردند که نسبت به طرح بهاره کتاب رشد ۸۳ درصدی داشت، گفت: به طوری که آمار دو هزار و ۳۰۵ جلدی فروش کتاب در طرح بهارانه با رشد حدود ۱۲۷ درصدی در تابستانه کتاب به پنج هزار و ۲۴۳ جلد رسیده بود.

 


رضایی با اشاره به اینکه کتابفروشی حاتمی بیشترین فروش کتاب را در این طرح داشته است، افزود: طرح فروش پاییزه کتاب خراسان شمالی بر خلاف طرح‌های قبلی زمان کوتاه‌تری داشته است و کتابفروشان امید دارند با توجه به استقبال و نیاز مردم این طرح تمدید شود.

 


معاون امور فرهنگی و رسانه ای ارشاد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر برای همه بخش های فرهنگ و هنر وضعیت خاصی ایجاد کرده و اجرای طرح های فصلی فروش یارانه ای کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده ها، به طور قطع گامی موثر در حمایت از صنعت نشر خواهد بود. 

 

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب با شعار "دانایی، مانایی" از ۲۴ تا۳۰ آبان ماه در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور اجرا شد.

 


پاییزه کتاب ۹۹، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان است.

 


یادآور می شود؛ چهار کتابفروشی در بجنورد و یک کتابفروشی در مانه و سملقان مجری این طرح بودند.

 

 

 

کد خبر 996169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha