آغاز طرح حافظان سلامت محله ها در استان اصفهان

حیدری از آغاز طرح حافظان سلامت محله ها با هدف غربالگری و شناسایی زوددهنگام مبتلایان به کووید ۱۹ در استان اصفهان خبر داد.

«کمال حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح از اواسط مهر در استان آغاز شده گفت: این طرح در هزار و 200 پایگاه سراسر استان اجرا می شود که هر ایستگاه متناسب با گستردگی جمعیت از چندین تیم تشکیل می شود و این تیم ها به دستگاههای اندازه گیری اکسیژن خون مجهز هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح همزمان با هفته بسیج در سراسر کشور اجرایی می‌شود و در استان نیز به صورت همزمان با کشور از امروز آغاز به کار می کند تا پس از ارائه آموزش های لازم طی یکی دو روز آینده اجرا شود.

 

حیدری با بیان اینکه در این طرح تیم های محله محور با مراجعه در منازل به اطلاع رسانی و شناسایی این قبیل افراد می پردازند، خاطرنشان کرد: آنها دارای پوشش مخصوص و کارت شناسایی با نشان دانشگاه علوم پزشکی و سپاه هستند و بر اساس هفت گام به آموزش و غربالگری مردم می پردازند.

 

وی با بیان اینکه تیم های این طرح در محله های با تراکم جمعیت بیشتر، محروم و در حاشیه ها شهرها، بیشتر خواهد بود، افزود: اجرای محدودیتهای جدید در ۲ هفته نخست آذر امسال فرصت خوبی برای اجرای طرح حافظان سلامت محله هاست.


حیدری گفت: امسال با غربالگری تلفنی بیماری کرونا که برای حدود ۷۵۰ هزار نفر از افراد در گروه‌های پر خطر در استان اصفهان اجرا شد حدود ۲۷ هزار مبتلا به این ویروس که از بیماری خود اطلاع نداشتند، شناسایی شدند.

 

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان  مهمترین زمینه شیوع ویروس کرونا در این روزها را دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خواند و تصریح کرد: قرنطینه خانگی بسیار مهم است و اگر مردم به خوبی محدودیت ها را رعایت نکنند به نتیجه قابل قبولی نمی رسیم.

کد خبر 996202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha