شناسایی یک هزار و ۴۳۸ معتاد در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر فارس

کرمی گفت: در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر از کوچه و خیابان‌ها در فارس تا کنون یک هزار و ۴۳۸ معتاد شناسایی شده اند و ۹۲۸ مرد و ۵۰ زن در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و تبصره ۲ ذیل آن پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (دوشنبه 3 آذر) در جلسه با معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان فارس و معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به تداوم ساماندهی معتادان متجاهر گفت: از شروع سال 99 شاهد اجرای 2 طرح در این خصوص با همکاری شهرداری، بهزیستی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ... در استان بوده ایم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس افزود: بدین ترتیب سامان دهی معتادان متجاهر از کوچه و خیابان‌ها ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح پروتکل‌های وزارت بهداشت اعمال می شود و همچنین بیش از یک هزار و 438 تست رایگان کرونا برای معتادان در استان نیز به انجام رسیده است.

کرمی از قرنطینه 14 روزه اولیه معتادان خبر داد و عنوان کرد: پس از جمع آوری، معتادان متجاهر به مدت 2 هفته در مراکز قرنطینه اولیه نگهداری می شوند و در صورت منفی شدن تست کرونا به مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ انتقال خواهند یافت.

وی ادامه داد: از یک هزار و 438 معتاد شناسایی شده در این طرح ها، پس از پذیرش 928 مرد و 50 زن در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و تبصره ۲ ذیل آن به مدت 6 ماه تحت مراقبت و درمان خواهند بود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تاکید کرد: جمع آوری و درمان بخشی از اقدامات لازم برای معتادان است اما پذیرش معتاد از سوی خانواده و جامعه نیز مهم است.

کرمی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید در ادامه روند سامان دهی معتادان متجاهر از سطح کوچه و خیابان‌ها و همچنین فرصت مهارت آموزی و اشتغال برای بهبود یافتگان همکاری کنند.

 خاطر نشان می شود در این نشست به میزبانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، راهکارهای همکاری مشترک برای سامان دهی معتادان متجاهر در فصل سرما، تامین فضای مناسب در کرونا، اختصاص اعتبار کمکی از منابع شهرداری و ... بررسی شد.

کد خبر 996245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha