روند بستری بیماران کرونایی در استان زنجان کاهش داشته است

قزلباش با اشاره به اینکه از دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی حدود ۶۵۰ تخت در اشغال بیماران کرونایی است، گفت: اعمال محدودیت ها موجب جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی توسط مردم می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جمع خبرنگاران به وضعیت کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان، ۶۵۰ تخت در اشغال بیماران کرونایی است.

 

پرویز قزلباش اعمال محدودیت های کرونایی را یکی از عوامل جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی توسط مردم عنوان کرد و گفت: با اعمال محدودیت ها، تعداد بستری ها کاهش داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  با بین اینکه روند بیماری دراستان با نوساناتی سیر پایداری را طی می‌کند، افزود: در چند روز اخیر روند بستری های کرونا در استان زنجان کاهش داشته است.

 

وی به انجام روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست کرونایی دراستان زنجان اشاره کرد و افزود: تست‌های سریع کرونا در حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه آماده و از بزاق دهان گرفته می‌شود و نگرانی موجود از ابتلا سایر افراد را کاهش می‌دهد.

 

به گفته قزلباش، این تست‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و طبق قول‌های داده شده تا اواسط هفته جاری به دانشگاه علوم‌پزشکی استان تحویل داده خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر داروهای گیاهی بر درمان بیماری کرونا نیز گفت: داروهای گیاهی زمانی می‌تواند موثر و وارد چرخه درمان شود که در یک چارچوب علمی با تایید جامعه علمی و دانشگاهی میزان اثرگذاری آن ثابت شود و سپس مردم از آن استفاده کنند.

 

کد خبر 996266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha