انجام تست های سریع شناسایی ویروس کرونا/ نگران وضعیت شیوع کرونا در فصل سرما هستیم

علوی با بیان اینکه نگران وضعیت شیوع ویروس کرونا در فصل سرما هستیم گفت: در هوای سرد میزان عفونت ها افزایش داشته و تجمع خانواده ها در محیط های بسته بیشتر می شود، بنابراین از هم اکنون لازم است خود را آماده کرده تا مشکلی همانند فصل تابستان پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» امروز (دوشنبه 3 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به وضعیت آماری اعلام شده در آینده جمعیت ایران با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.

 

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه برای افزایش هدفمند جمعیت باید اقدامات مطلوب و مناسبی صورت گیرد افزود: نرخ باروری کشور علائم هشدار دهنده را نشان می دهد زیرا در سراسر کشور در سال 98 نرخ باروری 7/1 بوده که همین میزان در استان خوزستان 3/2 بود که نشان از سیر کاهنده جمعیت در چند سال اخیر دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برای افزایش جمعیت چند راهکار پیشنهاد داد و اضافه کرد: کاهش سن ازدواج، کاهش فاصله ازدواج تا سن تولد اولین فرزند، کاهش فاصله سنی فرزند اول تا فرزند دوم و کاهش سن مادر هنگام تولد اولین فرزند راهکارهای مناسبی برای افزایش جمعیت هستند که برای تحقق این مهم نیازمند الزاماتی چون اشتغال مناسب، مسکن، امنیت شغلی، امید به زندگی، انگیزه و... نیاز دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به وضعیت شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: ما نگران وضعیت شیوع ویروس کرونا در فصل سرما هستیم زیرا در هوای سرد میزان عفونت ها افزایش داشته و تجمع خانواده ها در منازل و محیط های بسته بیشتر می شود، بنابراین از هم اکنون خود را برای آن زمان آماده کرده تا مشکلی همانند فصل تابستان پیش نیاید.

 

وی با بیان اینکه تعطیلی در کشور جلوی بیماری را نمی گیرد عنوان کرد: این اقدام و اعمال محدودیت ها تا حدودی فشار را از کادر درمان رها خواهد کرد اما کار اساسی زمان صورت می گیرد هنگام احساس خطر در مواقع پیش بینی پیشگیری های لازم را انجام دهیم.

 

علوی با انجام تست های سریع شناسایی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این تست ها می توانند در کمتر از 25 دقیقه ویروس را شناسایی کنند که حساسیت این تست ها بالای 80 درصد است؛ رویکرد اساسی ما برای کنترل این ویروس مشارکت عمومی در راستای طرح هر خانه یک پایگاه است، امیدوار هستیم که اجرای این طرح با موفقیت همراه باشد.

 

وی در مورد اجرای طرح شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: این طرح اهداف مطلوبی دارد که می توان به قطع زنجیره انتقال، کاهش بستری، کاهش مرگ و میر و پوشش حمایتی گروه های در معرض خطر اشاره کرد.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه همکاری بین بخشی خیلی ضعیف بوده است یاد آور شد: خوشبختانه ستاد ملی مقابله با کرونا بخش نامه هایی مبنی برای همکاری در این حوزه به همه ارگان های صادر کرده و هنگامی که سلامت عمومی کشور در خطر باشد همه باید همانند دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشته باشند.

 

کد خبر 996317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha