لزوم نهادینه شدن تفکر و روحیه بسیجی میان طلاب حوزه علمیه

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: متولیان امر تربیت طلاب از طریق روشنگری و فعالیت های مختلف باید تلاش کنند تا روحیه و تفکر بسیجی میان طلبه های حوزه علمیه تقویت شود.

«حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی» روز دوشنبه (3 آذر) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بوشهر،  ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه یکی از روحیات برجسته ای که عالم هنگامی قدم برداشتن در راه دیدن دارد، روحیه بسیجی است، اظهار داشت: هنگامی که به روحیه انبیا و اوصیا نگاه میکنیم، می بینیم که روحیه بسیجی در کلیه اعمال و کردار این بزرگان موج می زند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از اقشاری که در دفاع مقدس بیشترین رنج بر آن متحمل شده، قشر روحانیت است ادامه داد: اگر این روحیه ی بسیجی از حوزه علمیه گرفته شود، بدون شک حوزه از بین خواهد رفت و اگر حوزه از بین برود انقلاب به خطر می افتد و تهدیدی جدی متوجه آن می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه روحیه ومنش بسیجی در پیروزی انقلاب نقش تاثیرگذاری داشته است، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با یاری عالمانی موفق که قطب علمی زمان بوده اند با منش و اخلاق بسیجی مجاهدت کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و ما اکنون نیازمند به همچنین روحیه ای در حوزه علمیه هستیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی به اهمیت نهادینه شدن روحیه بسیجی میان طلاب اشاره کرد و افزود: مسئولین و کلیه کسانی که متولی امر تربیت طلبه ها هستند باید این موضوع را تضمین کنند و از طریق روشنگری و فعالیت های مختلف، این روحیه را به آنها چشانده و در عین آشنایی به تقویت آن نیز اهتمام ویژه بورزند.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه خوشبختانه روحیه بسیجی در میان طلاب حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، پر رنگ می باشد و تجلی آن را می توان در فعالیت های طلاب در مقابله با ویروس کرونا به خوبی مشاهده کرد، ادامه داد: از برکات وجود این روحیه میان طلاب حوزه علمیه خواهران نیز می توان به انرژی دو سویه ای که میان حوزه و جامعه تبادل گردید، که خود باعث افزایش محبوبیت حوزه در بین اقشار مختلف جامعه شد، اشاره کرد.

 

 

کد خبر 996335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha