پویش «نذر خون» بسیجِ همدلیِ مؤمنانه در روزهای سخت جنگ با کرونا

به مناسبت هفته بسیج پویش "نذر خون" توسط جامعه پزشکی سپاه ثارالله استان انجام شد؛ نذر خون به ویژه به نیابت از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روایتگر همدلی مؤمنانه اهداکنندگان در روزهای سخت جنگ با کرونا است.

خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیده اردلان: روزگار کرونایی از جهات مختلفی تداعی کننده روزهای سخت دوران دفاع مقدس شده؛ روزهایی که کمبودها از یک سو و سیل کمک های مردمی از سوی دیگر، خاطرات روزهای جبهه و جنگ را در خاطره ها زنده می کند.

 

 

 

 

دکتر روح الله میرزایی در حاشیه برنامه پویش «نذر خون» گفت: با توجه به کاهش ذخایر خون در سطح کشور و در استان به دلیل بحران کرونا که متأسفانه چند ماه حاکم است، پویش «نذر خون» بسیجیان استان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

 

 

رئیس سازمان انتقال خون کرمان افزود: از هم استانی های عزیز درخواست داریم با توجه شرایط بحران کرونا و کمبود ذخایر خون به پایگاه های سراسر استان مراجعه کرده و با اهدای خون خود نیاز اساسی نیازمندان به خون را برطرف کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: در حال حاضر از طرف نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی از جمله بسیج و سپاه ثارالله استان و همچنین همکاری دیگر نهادها و مردم عزیز در چند روز اخیر استقبال خیلی خوبی انجام شد و ذخایر خون در حال حاضر خوب و مناسب است و کاهش ذخیره خون در استان نداریم.

 

 

دکتر میرزایی اظهار کرد: امیدواریم هماهنگی انجام شود و بهبودیافتگان کرونایی اهدای پلاسما را در برنامه کاری خود قرار بدهند؛ کسانی که به کووید 19 مبتلا شدند و بهبود یافته این بیماری هستند و 28 روز از زمان بهبودی این افراد گذشته، می توانند با مراجعه به پایگاه های سراسر استان برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: در واقع پلاسمایی که اهداء شده به بیماران کووید 19 که بد حال و بستری هستند تزریق می شود و ثابت شده که در روند بهبودی آن ها بسیار می تواند مؤثر باشد و امیدواریم که هم استانی ها و همچنین نهادها و دستگاه های اجرایی این همکاری را با سازمان انتقال خون استان کرمان داشته باشند و همانطور که برای انتقال و اهدای خون مراجعه کردند و ذخایر خون خوب است، برای اهدای پلاسما نیز مراجعه کنند.

 

 

رئیس سازمان انتقال خون استان کرمان خاطر نشان کرد: تفکر بسیجی که برای اهدای خون وجود دارد به خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی یک بهانه بسیار خوبی شد که نه تنها بسیجیان بلکه تمامی مردم به پویش «نذر خون» به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بپیوندند و در زمره افراد نیک و از جان گذشتگان کشور باشند؛ همچون حاج قاسم سلیمانی که با خون خود توانست مدافع کشور باشد، اهداکنندگان خون می توانند با اهدای خون خود نجات دهنده بیماران نیازمند به خون باشند.

 

 

مجید حسینی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: این پویش یکی از برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج است که امروز با هماهنگی که با سازمان انتقال خون استان انجام شده، شاهد برگزاری آن هستیم.

 

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه این پویش در یک نیم روز انجام می شود؛ بیان کرد: افراد اهداکننده خون بسیجیان سازمان بسیج جامعه پزشکی، معاونت بهداشت و درمان و مراکز بهداشت هستند و در واقع در همه سایت های دانشگاه علوم پزشکی این خبر درج شده و افراد می آیند و ثبت نام کرده و خون خود را اهداء می کنند.

 

 

 

بانوی 43 ساله ای که از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی و اهداکننده خون است؛ به خبرنگار شبستان می گوید: زمانی دیدم نیاز مردم به خون خیلی زیاد شده آن احساس مسئولیت اجتماعی که داشتم باعث شد بیایم و این کار را انجام دهم و این تنها کاری است که می توانم برای هموطنان انجام دهم.

 

 

 

حاج محمدی 51 ساله بازنشسته نیروهای مسلح و دیگر اهدا کننده خون می گوید: اهدای خون را همیشه  انجام می دهم و اینطور نیست که بار اول باشد اما به خاطر اینکه این چند روز اعلام کردند که کمبود ذخایر خونی هست، برای رضای خداوند و در هفته بسیج این کار را انجام دادم.

 

وی در خصوص پویش «نذر خون» ادامه داد: به خصوص در این وضعیت کرونا و کمبود ذخایر خونی فکر می کنم کار خیلی خوب و پسندیده ای است.

 

گفتنی است؛‌ در تمام مراکز انتقال خون، دستور‌العمل‌های فنی و پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا می‌شود لذا هم استانی های عزیز می توانند با رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک برای اهدای خون مراجعه کنند و همچنین افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده و  بهبود پیدا کردند نیز می توانند برای اهدای پلاسمای خود به این پایگاه ها مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 996365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha