لزوم آموزش با ظرافت فقه برای اصلاح رفتار افراد جامعه ایرانی

آیت الله دژکام گفت: اگر می خواهید رفتار افراد جامعه ایرانی را اصلاح کنید باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 3 آذر)  دردیدار با مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس به مناسبت هفته بسبج گفت: برگزاری این جلسات در هفته بسیج فرصت خوبی است تا عهدی با بسیج تازه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در این جلسات عهدی با ولایت و رهبر عظیم الشان انقلاب تازه می کنیم که ما هنوز بسیجی هستیم و تا آخر بر این مسیر ارزشمند دینی و انقلابی باقی می مانیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت تربیت و پرورش بیان کرد: کار نکرده و بار بر زمین مانده به ویژه در زمینه تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان زیاد است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: البته باید واقعیت ها را نیز در نظر بگیریم و آرمان گرایی ما باعث ایجاد شدن توقعات غیر منطقی در مردم نشود.

وی تاکید کرد: ما ملتی هستیم که 40 سال محاصره و تحریم شده ایم و در همین این شرایط، 40 سال است که کار کرده و پیش رفته ایم.

آیت الله دژکام افزود: امیدوارم در شهرستان های فارس برای هر شهرستان هدف گذاری نسبت به توانایی آنجا انجام شود و اقتضائات بومی و توانمندی های محلی در برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بحث مربی گفت: در آموزش و پرورش مربیانی می خواهیم که برای دانش آموز دل بسوزانند و به درد و دلشان گوش دهند و برای مربی خوب ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه واقعا مهم است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: گاهی یکسری اغراض در کار آموزشی وارد می شود یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی می شود.

وی اضافه کرد: به هم خوردن برنامه های تربیتی در مدارس، یعنی پرورش یافتن انسان های غیر متعهد، پرورش یافتن مدیری که در آینده می تواند اختلاس و دزدی کند و به مردم خیانت کند و به معنای پرورش یافتن مسئولی که به آرمان های انقلاب پشت پا بزند و یا نماینده ای که دنبال منافع شخصی اش برود نیز است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر چنین افرادی را در جامعه می بینید، بدانید در کار تربیتی و پرورشی در مدارس و خانواده ها عقب مانده ایم که چنین نتایجی در پی داشته است.

وی با اشاره به اصلاح رفتار افراد در جامعه ایرانی بیان کرد: اگر می خواهید رفتار افراد جامعه ایرانی را اصلاح کنید باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهید و ما به جای آموزش فقه، سراغ ترویج مباحث عرفانی می رویم که البته مخالف عرفان نیستم اما هیچ عارفی بدون فقه به عرفان واقعی دست پیدا نمی کند و عرفان بدون فقه عرفان انحرافی است.

آیت الله دژکام ادامه داد: شما با ترویج عرفان ذهن بچه را متوجه ابعاد معنوی می کنید ولی چون این عرفان چارچوب ندارد اصل و انحراف با یکدیگر قاطی شده و انحراف حاصل می شود.

وی تاکید کرد: این درحالی است که فقه، چارچوب دهنده به عرفان و تمام  مسائل دیگر است و بنابراین در تمام طرح ها و دوره ها، آموزش فقه باید جدی گرفته شود.

کد خبر 996410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha