بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب ویژه بانوان خرمشهری برگزار شد

فرهنگ نیا از برگزاری بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب ویژه بانوان خرمشهری خبر داد و گفت: این برنامه ها امسال در راستای افزایش سرانه مطالعه و گرایش گروه‌های سنی مختلف به سمت کتابخوانی برگزار شد.

«مینا فرهنگ کیا» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک هفته کتاب با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این هفته در خرمشهر اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ما در هفته کتاب و کتابخوانی اجرای برنامه ها توسط حوزه علمیه خواهران بود که امسال بیش از 20 برنامه در راستای افزایش سرانه مطالعه و گرایش گروه‌های سنی مختلف به سمت کتابخوانی را برگزار کردیم.

 

مسئول حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر افزود: ارسال گسترده پی‌دی‌اف کتاب «چی بگم آخه!» در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در گروه‌های دانشگاه، بانوان ادارات، بسیج و بانوان سطح شهر و تهیه اکولایزر با عنوان شیوه امر به معروف و نهی از منکر در تکمیل کتاب «چی بگم آخه» و انتشار وسیع آن در فضای مجازی، از جمله فعالیت این حوزه در هفته کتاب بود.

 

وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه کودکان نیز خبر داد و تصریح کرد: مسابقه کتابخوان کوچک با عنوان «یار مهربان» به صورت معرفی کتاب از زبان رده سنی 6 الی 11 سال در قالب کلیپ کوتاه توسط حوزه علمیه کوثر خرمشهر برگزار شد که بیش از 40 کلیپ فیلم تدوین شده دریافت شد و در گروه‌های حوزه، دانشگاه و بانوان سطح شهر بازنشر داده شدند.

 

فرهنگ کیا به برگزاری کارگاه تندخوانی در قالب چهار کلیپ کوتاه و انتشار آن در گروه‌های حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقه از بروشور همراه با اهدای جوایز به برندگان از جمله برنامه‌های مجازی اجرا شده به این مناسبت بود.

 

وی یکی دیگر از اهداف و برنامه های حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر را تشویق به مطالعه با موضوع چهره‌های مطرح ملی و مذهبی عنوان کرد و گفت: تولید عکس نوشت با عنوان «مطالعه به وقت سردار» با محتوای کتاب‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و تهیه بروشور با عنوان «دُرّه نادره» در خصوص نگاهی مختصر به زندگینامه و تفسیر مخزن العرفان بانو امین، اولین بانوی ایرانی مفسر قران کریم از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در خرمشهر بوده است.

 

مسئول حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر بیان کرد: تهیه پوستر‌های انگیزشی در خصوص کتاب‌خوانی و تبریک هفته کتاب، فضاسازی هفته کتاب در حوزه علمیه، برپایی ایستگاه مطالعه از آخرین انتشارات سال 98 و 99، برگزاری نشست معرفی کتاب‌های ایستگاه مطالعه به صورت مختصر و جذاب، برگزاری حضوری ژورنال کلاب در رابطه با مقاله «مهدویت در هالیوود» از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب بود.

 

وی از ترغیب طلاب جدیدالورود به مطالعه نیز خبر داد و یاد آور شد: فراخوان عضویت رایگان در کتابخانه حوزه علمیه کوثر خرمشهر با نشر پوستر عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی از جمله تدابیر برای گرایش بیشتر طلاب جدیدالورود به سمت مطالعه بود که امکان عضویت در کتابخانه به صورت مجازی با ارسال نام و نام خانوادگی و کدملی نیز فراهم شد.

 

کد خبر 996435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha