بیش از یک هزار فرصت شغلی  برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاد شد

حسینی از ایجاد یک هزار و ۶۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی در هشت ماهه سال‌ جاری خبر داد.

«سید رضا حسینی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجندبا بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری یک هزار و ۴۴۵ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در استان اجرایی شده است.

 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح‌ها ۵۴۹ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است، گفت: همچنین این طرح‌ها یک هزار و ۶۷۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۱۳ طرح توسط مجریان زن و یک هزار و ۳۲ طرح توسط مجریان مرد اجرایی شده است، افزود: همچنین از مجموع کل طرح‌ها، ۶۴۷ مورد شهری و ۷۹۸ مورد روستایی بوده است.

 

 

 

حسینی ادامه داد: ۵۴۵ مورد از طرح‌های اشتغال سال جاری در زمینه خدمات، ۶۰۷ مورد دامداری، ۲۷ مورد صنایع دستی، ۴۴ مورد کشاورزی، ۱۷ مورد طیور، چار مورد زنبور و ماهی، ۳۱ مورد حمل و نقل، ۵۷ مورد فرش و گلیم و ۱۱۳ مورد صنعتی بوده است.

 

 

۱۷۰ خانوار تحت پوشس کمیته امداد امام (ه) خراسان جنوبی خودکفا شدند

 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اعلام اینکه از مجموع طرح‌های اجرا شده، یک هزار و ۱۷۶ مورد در قالب خوداشتغالی و خودکفایی و بقیه در قالب مشاغل خانگی بوده است، گفت: همچنین در هشت ماهه سال جاری ۱۳ هزار و ۱۶۴ فقره نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان این نهاد انجام شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه ۱۷۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان در هشت ماهه سال جاری خودکفا و از چرخه حمایت خارج شده اند، افزود: در این مدت یک هزار و ۱۳۶ نفر آموزش‌های مقدماتی، ۱۸۲ نفر آموزش‌های مهارتی و ۶۵۲ نفر هم آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفته‌اند.

 

 

 

حسینی از بافت ۷۷۵  متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: ارزش ریالی این فرش‌ها ۱۰ میلیارد ریال بوده که عاید مددجویان شده است.

 

 

نصب ۷۹ پنل خورشیدی در منازل مددجویان

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کرده است گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۸۹ طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان اجرا شده که از این تعداد ۷۹ مورد در سال جاری انجام شده است.

 

 

وی بیان کرد: به هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای خریداری و نصب تجهیزات پرداخت می‌شود که از این میزان پنج میلیون تومان بلاعوض است.

 

 

 

حسینی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده برای مددجویان را ۲۰ ساله خریداری می‌کند.

 

کد خبر 996488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha