تجلیل اهالی رسانه از سربازان خط مقدم کرونا در بیرجند

جمعی از اعضای گروه جهادی شهید فرهادی مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی به همراه مسئول بسیج سازندگی و بسیج رسانه استان با حضور در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از کادر درمانی بخش کرونا بیمارستان با اهدای شاخه گل تجلیل کردند.

به کزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حدود 10 ماهی از زحمات شبانه روزی پرستاران و کادر درمانی در زمینه مقابله با کرونا می گذرد و روز به روز اوضاع بر این سربازان خط مقدم مقابله با کرونا سخت تر شده است؛ در ماه های ابتدایی شیوع این ویروس تعداد افرادی که تست آنها مثبت می شد، تک رقمی و یا در نهایت کمتر از 20 مورد بود و فوتی ها شاید هر دو هفته یک مورد اما اکنون متأسفانه شاهد فوت روزانه حدود 8 تا 10 نفر و در برخی از روزها حتی تا 17 نفر از هم استانی های خودمان به دلیل فراگیر شدن این ویروس منحوس هستیم.

 

 

به گفته یکی از پرستاران بخش ویژه کرونا در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند؛ «هر نفر از هم استانی ها که به دلیل کرونا از دنیا می رود، کادر درمان هم از این موضوع ناراحت شده و اشک می ریزند، اما چه فایده که هنوز برخی ها موضوع برایشان جدی نیست و یا نمی خواهند جدی بگیرند».

 

 

کادر پزشکی و درمانی و خدماتی بیمارستان های استان تاکنون خیلی از اعضای خانواده خود را به دلیل درگیری با کرونا از دست دادند، سختی های زیادی را تحمل کردند تا روزهای بهتر با همکاری مردم فرا برسد، بسیج رسانه و گروه جهادی شهید «فرهادی» مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی به همراه جمعی از مدیران ارشد رسانه های گروهی استان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، با حضور در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بیرجند با اهدای یک شاخه گل رز از پرستاران و نیروهای خدماتی این بیمارستان که در راستای مقابله با کرونا فعالیت دارند تجلیل و قدردانی کردند.

 

 

«عبداللهی» مدیر داخلی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند حضور برخی از اهالی رسانه در بیمارستان و تجلیل از کادر درمان را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: بهترین هدیه مردم به کادر درمان، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سلامتی خودشان است.

 

 

وی با بیان اینکه عدم رعایت شیوه نامه ها در ماه های قبل باعث شده تا این روزها شاهد افزایش بستری و مراجعه به بیمارستان باشیم، افزود: برخی ها متأسفانه هنوز کرونا را جدی نگرفتند و این، کادر درمان را اذیت می کند.

 

 

مدیر داخلی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند با انتقاد از برخی افراد که به دنبال تخریب زحمات کادر درمان در بیمارستان ها هستند، گفت: مسئولان و بسیج رسانه این موضوعات را پیگیری کنند زیرا این حرکات نیروهای ما را رنج می دهد.

 

 

«سجاد رضایی» مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در این مراسم ضمن قدردانی و سپاس از فعالیت و تلاش های شبانه روزی و جهادی کادر درمان در جنگ با ویروس منحوس کرونا، گفت: تمام فعالیت ها و ازخودگذشتگی که این روزها کادر درمان ما از خود نشان می دهند، مصداق واقعی یک بسیجی کامل است، هر چند ممکن است برخی ها هنوز به عضویت در بسیج در نیامده باشند؛ اما همین جهادها، نشان از داشتن یک روحیه بسیجی کامل در کادر درمان دارد.

 

 

وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی در فضای مجازی شاهد برخی ناملایمات و بد اخلاقی ها از سوی برخی افراد ناآگاه و یا مغرض علیه کادردرمان و زحمت کش در بیمارستان ها هستیم، افزود: بسیج رسانه استان تلاش می کند تا بین رسانه های استان در راستای پوشش مناسب تلاش ها و زحمات کادر درمان در جامعه، هماهنگی ایجاد کند.

 

 

رضایی با اشاره به اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه در خراسان جنوبی همکاری بسیار خوبی با مسئولان در زمینه انتشار شیوه نامه های بهداشتی و تذکرات مربوطه و تهیه گزارش های مختلف از مشکلات مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه در این دوران کرونایی داشتند، گفت: امید است مسئولان هم تنها به خواندن گزارش ها اکتفا نکنند، بلکه برای برطرف کردن مشکلات اقشار ضعیف جامعه قدم بردارند.

 

 

وی با بیان اینکه گام سوم رزمایش کمک مؤمنانه از ششم آذرماه در استان آغاز می شود، گفت: امید است رسانه ها در زمینه پوشش خبری این مرحله از رزمایش هم مانند گذشته حضور پر رنگی داشته باشند.

 

 

طرح سردار شهید سلیمانی در استان آغاز شده است

 

 «مهدی هنری» هم ضمن قدردانی از کادر درمان در بخش های مختلف مقابله با کرونا، افزود: طرح سردار شهید سلیمانی برای مراقبت و نظارت بر پیشگیری از شیوع کرونا در پایگاه های بسیج آغاز شده است و امید می رود که این طرح بتواند با نتایج خوب خود، خستگی را تا حدودی از تن کادر درمان بیرون کند.

 

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در حال حاضر در 10 محله پرخطر و آسیب پذیر شهید بیرجند با کمک پایگاه های بسیج و مساجد آغاز شده است، گفت: هر تیم در این طرح متشکل از یک پزشک عمومی، پرستار، کارشناس بهداشت و نیروهای بسیج و جهادی است که در نظارت و کمک به افراد آسیب دیده درگیر با کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن در خانواده انجام فعالیت خواهند داشت.

 

 

وی با بیان اینکه در خصوص تأمین مکان قرنطینه برای برخی افراد که شرایط محیطی لازم برای قرنطینه را ندارند نیز اقداماتی صورت گرفته است، گفت: این موضوع نیز پیش بینی شده و در این راستا با برخی مکان ها در شهر هماهنگی لازم صورت گرفته است، همچنین برای تأمین تغذیه افراد کرونایی بی بضاعت نیز پیش بینی لازم در طرح صورت گرفته است تا این افراد از قرنطینه خارج نشوند.

 

 

رسانه ها کنار کادر درمان هستند

 

«مهدی کاظمی فرد» مدیراجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه رسانه های استان همانند گذشته آمادگی کامل را برای انعکاس مشکلات کادردرمان را دارند، گفت: هدف اصلی این مراسم رساندن پیام کادر درمان «رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در خانه ماندن» به مردم است.

 

 

وی با اشاره به برخی فعالیت های مرکز نیکوکاری رسانه یاران استان در راستای مقابله با کرونا، گفت: تاکنون تعدادی بسیار زیادی بسته مواد ضدعفونی و بهداشتی توسط مرکز نیکوکاری رسانه یاران استان بین نیازمندان در مناطق مختلف و مرزی استان با همکاری خیرین و ارگان های مختلف توزیع شده است.

 

 

مدیراجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌یاران خراسان جنوبی افزود: این اقلام شامل ماسک، مواد ضدعفونی دست و سطوح، مایع صابون، بسته های مواد غذایی و کمک های دیگر بوده است.

 

 

کاظمی فرد به پویش «گرمای مهربانی» مرکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در این پوشش تلاش داریم تا نیازهای گرمایی محرومان مانند بخاری گازی و البسه وکلاه را با کمک خیرین تهیه کنیم.

 

 

در پایان این مراسم از  تلاش ها و زحمات 50 نفر از  کادر درمانی و نیروهای خدماتی بخش اورژانس بیمارستان ولی عصر بیرجند با اهدای یک شاخه گل تجلیل شد.

 

 

کد خبر 996573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha