سیاست مشابه ترامپ برای عراق در نظر گرفته شده است

معاون نخست وزیر کشور عراق گفت جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده سیاست های مشابهی را در قبال عراق اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، معاون نخست وزیر کشور عراق گفت جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده سیاست های مشابهی را در قبال عراق اتخاذ خواهد کرد.

 

علی علاوی روز دوشنبه در یک جلسه مجازی که توسط موسسه چتم هاوس در لندن برگزار شد، گفت: پیروزی بایدن رویکرد واشنگتن را نسبت به بغداد تغییر نخواهد داد. ممکن است نوعی سیاست ترکیبی وجود داشته باشد ولی به نظر می رسد همچنان آمریکایی ها سیاست ترامپ را ادامه دهند.

 

علاوی همچنین ترس از اینکه بایدن از تقسیم کشور در خطوط فرقه ای حمایت می کند را برطرف کرد و گفت که "طرح تقسیم از بین رفته است. عراق اکنون کمتر فرقه ای است و توسط سیاست های دولت مرکزی اداره می شود.

 

طی چهار سال گذشته ، روابط واشنگتن با بغداد به شدت تحت تأثیر تلاش های دولت ترامپ برای مهار نفوذ ایران در این کشور شکل گرفت. در این سالها ترامپ به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری بارها تحریم های شدیدی علیه تهران اعمال کرده است.

 

از زمان تصدی مسئولیت در سال 2016 ، ترامپ قول داده است که نیروهای آمریکایی را به خانه بیاورد. اما در بیشتر موارد ، تعداد نیروهای مستقر یا افزایش یافته یا تقریباً در همان سطوح مستقر شده در اواخر دولت اوباما مانده است.

 

ایالات متحده در حال حاضر 3000 سرباز در این کشور دارد ، اما تعداد آنها در ژانویه ، قبل از مراسم تحلیف بایدن به 2500 نفر کاهش می یابد.

کد خبر 996583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha