سیره فاطمی یک برنامه عمل از ابتدا تا انتهای راه است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس گفت:‌ گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جامعه بشری جهت می‌دهد، بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب سیره فاطمی یک برنامه عمل از ابتدا تا انتهای راه است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مریم مجتهدزاده» امروز در کنگره بین‌المللی سیره فاطمی که به صورت وبینار در فضای مجازی در ایران و سایر کشورهای اسلامی همچون عراق و لبنان پخش شد، گفت: سیره فاطمی در زندگی انسان جهت بخش و آگاهی دهنده است.

وی با بیان اینکه سیره فاطمی مکتبی برای کمال زنان است، عنوان کرد: سیره فاطمی به جهت منحصر به بودن دنبال تفکر سازی و آگاهی بخشی است.

مجتهدزاده با بیان اینکه سیره فاطمی و مکتب ایشان برای بانوان قابل رصد و الگوگیری است، اظهار کرد: سبکه زندگی فاطمی برای همه ابعاد وجودی زن مسلمان برنامه مشخص و خلاقانه دارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس با بیان اینکه در گفتمان سیره فاطمی برای جامعه بانوان چند ویژگی نهفته است؛ گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جامعه بشری جهت می‌دهد، بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب سیره فاطمی یک برنامه عمل از ابتدا تا انتهای راه است.

وی ادامه داد: این تفکر برای همه شئون یک زن مسلمان الگو در زمینه هویت، خانواده و اجتماع او مطرح می‌کند، این گفتمان زنده، پویا و آماده تعالی بخشی به همه انسان‌ها در همه عصرها است.

مجتهدزاده بیان کرد: امروز باید بانوان جهان اسلام با تفکر در اندیشه و تفکر سیره فاطمی جوامع خود را از بند استکبار رها کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس اظهار کرد: این حرکت نوپا که در قالب اولین کنکره سیره فاطمی شکل گرفته گامی در شناساندن سیره فاطمی به همه حقیقت‌طلبان است که امیدواریم با همت و مساعدت پژوهشگران، هنرمندان و محققان این عرصه بتوانیم نقشه راه مطمئن و ثمربخش را در ترویج سیره فاطمی به دست آوریم.

وی در پایان گفت:‌ امیدوارم خداوند متعال این گام را به برکت حضور مردم و مشارکت دستگاه‌های کشوری و لشکری شکل گرفته پایه تقرب به سیره این بانوی بزرگ قرار دهد.

کد خبر 996601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha