فضای مجازی مملو از جشن و سرور میلاد امام حسن عسکری(ع)

همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) فضای مجازی مملو از جشن و سرور و شادی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، هشتم ربيع‌الثاني سالروز ولادت والامقامي از نسل پاكان است، امام همامي كه محول‌القلوب بود، شخصيت ارزنده و بي نظيري كه چنان قلب‌ها را مجذوب و به ياد خدا می‌انداخت كه حتی افراد گمراه و منحرف نيز از اين طريقت بی‌نظير بی‌نصيب نمی‌ماندند. همگان را صحيح هدايت كرده و اهل عبادت و تهجد می‌كرد و بدترين افراد در اثر جذبه ملكوتي آن بزرگوار به بهترين انسان‌ها تبديل می‌شدند.

 

از آنجایی که ویروس کرونا سبب تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد شده است، اما علاقه‌مندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در فضای مجازی همزمان با روز ميلاد امام عسكري(ع) حال و هوای ويژه‌ای به صفحات اجتماعی خود دادند.

 

دوستداران اهل بيت(ع) آیین‌های جشن و سرور را در فضای مجازی و یا به صورت جشن‌های خانگی برگزار كرده و اين ميلاد با بركت را گرامی داشتند و اين ولادت همام را به امام زمان(عج) تبريک گفتند.

 

حضرت حسن‌بن‌علی‌بن‌محمد ملقب به ابومحمد و معروف به عسكری(ع) درهشتم ربيع الثانی سال 232 هجری در مدينه چشم به جهان گشود، او و پدرش امامين عسكريين ناميده می‌شوند زيرا در شهر سامرا كه در آن ناگزير به زندگی بودند، بيشتر عمر خود را در حصر خانگی بسر بردند.


شهرت اين امام در زمان حياتش بيشتر به اين دليل بود كه او دارای فرزندی است كه به‌عنوان منجی آخرالزمان قيام خواهد كرد.


امام عسكری(ع) روز جمعه هشتم ماه ربيع الاول سال 260 هجری به دستور معتمد خليفه عباسی به شهادت رسيد و در سامرا در كنار مضجع نورانی پدرش مدفون شد، ابومحمد كنيه و زكی، صامت، فاضل و عسكری از جمله القاب ايشان است.

کد خبر 996618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha