ایمان به خدا و خدمتگزاری به مردم بالاترین خصلت‌ها از منظر امام حسن عسکری(ع)

حجت‌الاسلام موسوی گفت: امام حسن عسکری(ع) ایمان به خدا و خدمتگزاری خالصانه به مردم را بالاترین خصلت‌ها دانسته‌‌اند.

حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) دو خصلت مهم را بالاترین خصلت‌ها دانسته‌‌اند: ایمان به خدا و خدمتگزاری خالصانه به مردم 2 ویژگی و 2 صفت مهم مسلمانان است که امام حسن عسکری(ع) آنرا بالاترین ویژگی اعلام کرده‌اند.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به ایمان به خدا افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌فرمایند، ایمان به خدا یعنی ایمانی که در قلب انسان رسوخ کرده باشد نه ایمان عاریه‌ای و موقت.

 

وی ایمان به خدا را اتصال انسان به یک منبع فیض که ذات اقدس به جانش است عنوان و بیان کرد: در این ویژگی انسان  در تمام حالات خدا را حاکم می‌داند و از آن طرف این انسان باید در خدمت جامعه و مردم باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به کمک رساندن به برادران دینی  گفت: با توجه به اینکه در شرایط سخت ویروس منحوس کرونا قرار گرفته‌ایم و همه دنیا و جوامع بشری آلوده است و به خصوص کشور و میهن ما گرفتار این ویروس هستند چقدر خوب است که با استناد به این سخن امام حسن عسکری(ع) به کمک و مساعدت برادران دینی و آنهایی که از ناحیه این ویروس آسیب دیده‌اند، بشتابیم.

 

امام جمعه ماسال خاطرنشان کرد: از همه خیرین و انسان‌های نیکوکار که توان مالی دارند، می‌توانند در این شرایط سخت معیشتی و اقتصادی به آنهایی که در این وضعیت نیاز به کمک دارند، مساعدت کنند تا مصداق سخن امام حسن عسکری(ع) شده باشیم.

 

 

 

کد خبر 996639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha