ایران برای مذاکره با آمریکا شروطی دارد/استراتژی ایران مذاکره با همه کشورهاست

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران برای مذاکره با آمریکا شروطی دارد، گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران مذاکره با همه کشورهاست اما مذاکره با آمریکا شروطی دارد که باید آنها آن را بپذیرند.

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: آقای بایدن اگر قرار است مذاکره ای با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، بایستی اولا به برجام برگردد و آن تعهداتی که در برجام داشته است را عملیاتی کند و سپس خسارتی را که جمهوری اسلامی ایران در این 4-5 سال متحمل شده است که چیزی حدود 152 میلیارد دلار است را جبران کند.

 

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خسارت 152 میلیارد دلاری که به ملت ایران در طول این چند سال وارد شده است، حاصل عقب نشینی آمریکا و اروپایی ها از برجام بوده است. آنها باید ابتدا این خسارت را جبران کنند و بعد صحبت از مذاکره کنند.

 

وی با بیان ایکه ایران مخالف مذاکره نیست، تصریح کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران مذاکره و ارتباط با همه کشورهاست اما برای مذاکره با آمریکا جمهوری اسلامی ایران شروطی دارد که این شروط برگشت آمریکا به برجام و سپس جبران خسارت هایی است که حاصل عقب نشینی آمریکا از برجام بوده است.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست و بارها دشمنی اش با مردم ایران را نشان داده است. ما نیز در چهارچوب منافع ملی مان اگر قرار است مذاکره ای با این کشور داشته باشیم، آن را انجام خواهیم داد. 

کد خبر 996669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha