انتقاد پیروان ادیان آسمانی در اتریش از حمله به مسلمانان

نمایندگان پیروان ادیان آسمانی در اتریش نسبت به حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، نمایندگان پیروان ادیان آسمانی در اتریش با انتقاد نسبت به حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان، اعلام کردند: تروریسم و خشونت با دین ارتباطی ندارد.

 

مطبوعات اتریش با انتشار گزارش هایی  اعلام کردند: در نتیجه اعلام «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش در مورد اتخاذ تدابیر جدید برای هدف قراردادن مسلمانان با عنوان مبارزه با تروریسم، مسلمانان این کشور مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفتند.

 

در این گزارش ها آمده است: این کشور در طول 15 روز پس از حمله تروریستی وین، بیش از 80 حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان را ثبت کرده است.

 

در همین حال، مقامات اتریش 30 فعال و استاد مسلمان را که از شهرت بسیاری در جامعه اتریش برخوردارند، دستگیر کردند و با آنها به مانند یک تروریست رفتار کردند.

 

«برنارد هیتز» کشیش اتریشی درباره این اقدامات گفت: نهاد عدالت و قضاء تنها مسئول برای بازجویی از عاملان تروریسم یا خشونت در هرجای جهان است.

 

هیتز تاکید کرد: باید از سخنان نفرت انگیز علیه مسلمانان و راست‌گرایان افراطی جلوگیری شود. این سخنان به درگیری و تفرقه در جامعه منجر خواهد شد.

 

از سوی دیگر، «رمضان دمیر» که از سال‌ها پیش به عنوان امام جماعت در اتریش فعالیت می کند، گفت: اقدام خشونت بار به نام اسلام به مسلمانان ضربه می زند.

 

وی افزود: در میان قربانیان حمله تروریستی وین، یک نفر مسلمان بوده است.

کد خبر 996693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha