کولاک و برف در راه است / سامانه بارشی از پنجشنبه در استان فعال خواهد شد

محمدی گفت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه ۶ آذرماه وارد استان اردبیل خواهد شد و موجب کاهش دمای هوا، بارش برف و کولاک و یخبندان خواهد شد.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی توده های فعال مدیترانه ای اواخر هفته جاری تا اواسط هفته آینده غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و این سامانه بارشی از روز پنجشنبه 6 آذرماه وارد استان اردبیل می شود و موجب کاهش دمای هوا، بارش برف و کولاک و یخبندان خواهد شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز پنجشنبه 6 آذر تا بعدازظهر روز جمعه 7 آذر ماه خواهد بود که موجب کاهش دمای هوا، بارش برف، یخبندان و کولاک برف به ویژه در جاده های مواصلاتی و گردنه های مناطق مرکزی و جنوبی استان و بارش باران در مناطق شمالی استان خواهد شد.

 

این مقام مسئول افزود: بنا بر پیش بینی های لازم در خصوص اطلاع رسانی و آمادگی کامل در مواجه با بارش برف به نهادهای مسئول ارائه شد.

 

محمدی یادآور شد: از شهروندان نیز درخواست می شود تا از سفرهای غیر ضرور خودداری و در صورت ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی و رعایت نکات ایمنی به خصوص با توجه به  احتمال کولاک برف، رخداد مه و کاهش دید، مدنظر قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی سطح جاده ها و گردنه های کوهستانی از دیگر پدیده های است که در طی روزهای اخیر دیده خواهد شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها از نزدیکی به این محل ها خودداری شود و کشاورزان نیز در خصوص مراقب از محصولات کشت پائیزه خود تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

کد خبر 996731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha