اختصاص ۲ هزار هکتار از مزارع کشاورزان شهرهای جنوبی فارس به کشت گندم «دوروم»

رحیمی گفت: پیش بینی شده است تا سطح ۲ هزار هکتار از مزارع کشاورزان شهرهای جنوبی فارس به کشت گندم «دوروم» اختصاص داده شده و بیش از ۱۰ هزار تن از آن توسط شبکه تعاون روستایی فارس خریداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هدایت‌ الله رحیمی»، امروز (سه شنبه 4 آذر) از اختصاص یک هزار و 200 هکتار از مزارع فارس به کشت گندم «دوروم» خبر داد و به خبرنگاران گفت: کشت این نوع گندم در صنایع ماکارانی نقش مهمی دارد که تا کنون در یک هزار و 200 هکتار از اراضی استان به اجرا درآمده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس افزود: بدین ترتیب تا کنون 500 هکتار در هر یک از شهرستان های استهبان و کازرون و 200 هکتار در فراشبند زیر کشت گندم «دوروم» رفته است که ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به دلیل مزایایی همچون افزایش بهره وری کشاورزان و ارزش افزوده بیشتر، توسعه کشت قراردادی گندم «دوروم» مورد توجه شبکه تعاون روستایی فارس قرار دارد.

رحیمی اعلام کرد: بذر این رقم گندم با همکاری شرکت «زرماکارون» در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است و سازمان تعاون روستایی استان نیز به عنوان مجری طرح، امنیت خرید این محصول را برای کشاورزان فراهم کرده است.

وی با اشاره به نرخ پایه قیمت خرید هر کیلوگرم گندم «دوروم» بیان کرد: قیمت هر کیلو از این گندم  42 هزار ریال اعلام شده است و 2 هزار ریال بیشتر از گندم معمولی است و شرکت های تولید آرد ماکارانی نیز تعهد شده اند تا  هر کیلو گندم «دوروم» را 2 هزار و 300 ریال  مازاد بر نرخ پایه تضمینی از کشاورزان خریداری کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس تاکید کرد: پیش بینی شده است تا سطح 2 هزار هکتار از مزارع کشاورزان شهرهای جنوبی فارس به کشت این گندم اختصاص داده شده و بیش از 10 هزار تن از آن توسط شبکه تعاون روستایی فارس خریداری شود

کد خبر 996872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha