غیر حضوری شدن پنج خدمت دیگر در سومین هفته طرح «۳۰۷۰» تامین اجتماعی فارس

کشاورز گفت: در سومین هفته از اجرای طرح «۳۰۷۰» تامین اجتماعی فارس، دسترسی به پنج خدمت دیگر این سازمان به صورت غیر حضوری فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم کشاورز»، امروز (سه شنبه 4 آذر) از غیر حضوری شدن پنج خدمت دیگر تامین اجتماعی خبر داد و به خبرنگاران گفت: نام نویسی افراد تبعی، استعلام وضعیت مستمری بگیران، استعلام وضعیت بیمه شدگان، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده کار و پیمانکار و تکمیل سوابق بیمه شدگان پاره وقت به خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی افزوده شد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: در سومین هفته از اجرای طرح «3070» مقرر شده است تا مراجعات به تامین اجتماعی استان از سالانه 96 میلیون مراجعه به 70 میلیون از طریق توسعه خدمات غیر حضوری کاهش داده شود.

وی اضافه کرد: در سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی همچنین امکان استفاده از صندوق شخصی نیز فراهم شده است و افراد می توانند به تمامی استعلام‌هایی که سایر دستگاه ها از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند از طریق این صندوق شخصی به صورت غیرحضوری دسترسی داشته باشند.

کشاورز با اشاره به امکان ذخیره گواهی‌ها و استعلام‌های بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان در صندوق شخصی بیان کرد: این افراد با اعمال ساز و کارهای لازم در این سامانه به سایر دستگاه ها مجوز دسترسی به صندوق شخصی خود را می دهند و دستگاه‌های مختلف می توانند گواهی مورد نیاز را از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند که نقش موری در کاهش مراجعات به سایر سازمان های استان نیز دارد.

وی اعلام کرد: ثبت نام برای دریافت خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی به ارائه شماره حساب و تطابق اطلاعات هویتی با شماره تلفن همراه افراد نیاز دارند و شماره حساب برای آن دسته افراد که تلفن همراه به نام خودشان نیست درخواست شده است.

 

کد خبر 996887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha