اعتماد به جوانان و نخبگان علمی موجب امید آفرینی  در جامعه می شود

دستگاه مولد برق بدون صدا و بدون قطعه متحرک و بدون لرزش با قابلیت تولید ۲۲۰ ولت و ۵۰ وات و اولین ماسک ضد ریزگرد در جهان در جشنواره جهادگران علم و فناوری ایلام با حضور سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام رونمایی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در مراسمی  با حضور سردار« جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و « محمود علیپور» مسئول سازمان بسیج عملی، پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام از ۲ اختراع و یک طرح فناورانه کاربردی به مناسبت  گرامیداشت هفته بسیج رونمایی شد.

 

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این مراسم، با بیان اینکه تشکیل شجره طیبه بسیج، معجزه فکری حضرت امام خمینی(ره) و نهاد برخاسته از بطن مردم است، اظهار کرد: امروز بسیج در رعصه های مختلف وارد میدان شده است و البته در هر میدانی که وارد شده، موجب تحرک و پویایی در ان عرصه شده است.

 

سردار «جمال شاکرمی» با اشاره به اینکه بسیج به عنوان یک زیرساخت اجتماعی و تفکری والا در همه برهه ها حرفی برای گفتن و عملی برای نشاندن قدرت این تفکر دارد، افزود: امروز نیز با توجه به شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، در عرصه فناوری و پیشرفت در صف اول مقابله با استکبار جهانی قرار گرفته و این تفکر همواره در عرصه جهانی پیشتاز بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج نسخه بی بدیل نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با جنگ سخت است که دشمنان با اشکال مختلف نتوانستند در مقابله با این تفکر ایستادگی کنند، یادآور شد: هم اکنون نیز بسیج در جبهه های نرم افزاری و علمی تاثیر بی بدیلی از خود نشان داده است و این در حالی است که همه تلاش دشمن در خصوص نهضت نرم افزاری ایران است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید بسیار داشته اند.

 

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌توانند حضور تفکر بسیجی را تحمل کنند و به همین منظور هجمه های فراوانی را بر علیه آن آغاز کردند،  بیان کرد: خیلی‌ها پس از جنگ  بیان کردند که دیگر به بسیج نیازی نیست، اما هرچه جلوتر پیش رفتیم عطمت تفکر بسیج آشکارتر شد،

 

سردار شاکرمی یادآور شد: حمایت از نخبگان و مخترعان طرح های کاربردی و فناورانه در اولویت برنامه های بسیج علمی و پژوهشی سپاه استان قرار گرفته و در این زمینه پیشرفت های عظیمی در سطح ملی توسط نخبگان بومی حاصل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه سپاه استان و سازمان بسیج علمی و پژوهشی از ابداعات و اختراعات جوانان این استان، نشان دهنده اعتماد به جوانان و نخبگان علمی کشور است و باید همه دستگاه ها و مسئولان استان از نخبگان و فرهیختگان حمایت های مالی و معنوی داشته تا  شاهد تحرک و نشاط علمی هر چه بیشتر در استان باشیم.

 

مسئول سازمان بسیج عملی، پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری( دامت برکاته )، تحقق این مولفه ارزشمند، توسط شورای تخصصی خانه نخبگان بسیج استان با حمایت از طرح های نوآورانه در دستور کار قرار گرفته است.

 

« محمود علیپور» تصریح کرد: با راه اندازی و تجهیز مراکز رشد و فناوری، حمایت از طرح های کاربردی و فناورانه در مرکز هدایت و حمایت و برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری دنبال می شود  و  با توجه به شیوع کرونا نیز کارگروه تخصصی سلامت در راستای کارشناسی و حمایت از طرح های حوزه مبارزه با کرونا راه اندازی شد که در  سال جاری نیز چند طرح موفق در راستای مبارزه با کرونا رونمایی شد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری  ۴۰ اختراع و پژوهش از سوی نخبگان بسیجی استان به دبیرخانه این سازمان ارسال شده است، ابراز کرد: از این تعداد طرح پس بررسی های لازم، تعداد ۲۰ طرح پژوهشی و اختراع  انتخاب و مورد حمایت قرار گرفته است.

 

گفتنی است، در این مراسم از دستگاه مولد برق بدون صدا و بدون قطعه متحرک و بدون لرزش با قابلیت تولید ۲۲۰ ولت و ۵۰ وات و  ماسک ضد ریزگرد که هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد رونمایی شد.

 

کد خبر 996928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha