تعداد ۱۱۶ نفر از فعالان قرآنی استان یزد بیمه هستند

دشتی با اشاره به بیمه فعالان قرآنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد ۱۱۶ نفر از فعالان قرآنی استان یزد بیمه هستند.

حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به اقدامات در زمینه بیمه فعالان قرآنی در استان یزد گفت: با همکاری های صورت گرفته اکنون 116 فعال قرآنی در استان بیمه هستند و این بیمه بستگی به فعالیت آنها در حوزه تخصصی قرآنی دارد.

مسئول اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: هدف از این طرح توجه به فعالان قرانی است و در صورتی که تشخیص داده شود که فعال نیستند بیمه آنها حذف می شود و فعال دیگر قرآنی جایگزین آنها می شود.

وی افزود: ما سعی کرده ایم در دوره کرونا حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به این قشر از جامعه برسانیم که یکی از آنها هنر کارت است که در صورت ثبت نام در این سایت می توانند از حمایت های صندوق هنرمندان بهره مند شوند.

دشتی بیان کرد: سامانه ثبت درخواست تسهیلات حمایتی فعالان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با عنوان «تحفه» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده که موسسات قرآنی می‌توانند طرح‌های مدنظر موسسه را در این سامانه بارگذاری و پس از برآورد هزینه برای اجرای طرح در ایام کرونا، نیاز خود را اعلام و پس از آن کمیته‌ای در استان تشکیل و طرح‌ها ارزیابی خواهد شد و به فراخور اعتبار استانی و ارزش طرح وام ۴ درصد به آنها تخصیص خواهد یافت.

 

کد خبر 996941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha