تشکیل ۱۸ پایگاه علمی در بسیج محلات/ سلامت ۸۵۰ هزار خانوار گیلانی سنجش می‌شود

عبدالله‌پور با بیان اینکه در تمام پایگاه‌های محلات یک واحد پایگاه علمی ایجاد کردیم گفت: در حال حاضر ۱۸ پایگاه علمی با مشارکت نخبگان محلات مشغول به کار هستند.

سردار «محمد عبدالله‌پور» امروز (چهارشنبه، 5 آبان) در گفتگو با خبرنگار شبستان صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری و اهمیت گفتمان‌سازی آن را در سطح جامعه مورد اشاره قرار داد و در تشریح اهمیت این موضوع عنوان کرد: مقام معظم رهبری اصرار دارند همه نخبگان و افرادی که در بخش‌های مختلف متخصص هستند در تبیین و ترویج این بیانیه تلاش کنند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان توسعه در حوزه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، مبارزه با فساد، عدالت، استقلال و آزادی را از جمله مفاد و سرفصل‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: در تمام این مؤلفه‌ها مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ما در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده باید این موضوعات را دنبال کنیم.

 

وی ارتباط بیشتر سپاه با صدا و سیما را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب لازم و ضروری خواند و با تاکید بر اینکه توجه به موضوع رسانه یکی از اولویت‌های سپاه است تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه اساتید و دانشجویان و تبلیغ دستاوردهای چهل ساله در قالب‌های مختلف نیز از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود. 

 

فرمانده سپاه قدس گیلان برنامه‌ریزی‌ هیئت‌های اندیشه‌ورز سپاه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در بخش کشاورزی و صنعت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی بحث اقتصاد، با رویکرد محرومیت زدایی در سطح کشور اقدامات زیادی را به شکل گفتمان‌سازی و جریان‌سازی انجام دادیم.

 

عبدالله‌پور با بیان اینکه سپاه در جهت تشکیل هسته‌های علمی و پژوهشی و ایجاد مرکزی برای این کار توان بسیاری گذاشته است یادآور شد: سپاه در بخش هنری، فرهنگی و اجتماعی مانند بحث کتابخوانی و ترویج سیره شهدا به ویژه برای قشر جوان هم اقدامات و کارهای بسیار متنوعی را تاکنون انجام داده است.

 

وی کارآفرینی برای سازندگی کشور را از دیگر بخش‌هایی که سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به آن ورود کرده است خواند و اذعان کرد: به جرأت می‌توان گفت بیش از 85 درصد از نسل مدیران امروز سپاه و بسیج جوانانی هستند که دوران جنگ تحمیلی را ندیده‌ و آن را درک نکرده‌اند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در تمام رده‌های سپاه مراکز رشد جهت ارائه خدمات حمایتی به گروه‌های فعال در تحقیقات دانش‌بنیان و فناور دایر شده است عنوان کرد: در این حوزها شرکت‌های کوچک نوپا را در قالب واحدهای فناور که بیشتر اهداف اقتصادی داشته باشند مورد حمایت و پشتیبانی مالی قرار می‌دهیم.

 

عبدالله‌پور با بیان اینکه در سال 99 که مزین به شعار سال جهش تولید است سپاه مجوز کارگزاری ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بسیج را هم دریافت کرده است تصریح کرد: سپاه یک طرح پنج ساله در کل کشور دارد و می‌خواهد تا سال 1404 بیش از 40 هزار شرکت دانش‌بنیان را تشکیل دهد که این موضوع تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد می‌کند.

 

وی از وجود خانه نخبگان بسیج در استان گیلان سخن گفت و با اشاره به اینکه تمام نخبگان بسیجی که فرهیخته بوده و توانایی دارند در این مرکز حضور دارند اظهار داشت: ما در تمام پایگاه‌های محلات هم یک واحد پایگاه علمی ایجاد کردیم که در حال حاضر 18 تا از این پایگاه‌ها در استان گیلان با جدیت فراوانی مشغول به کار هستند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان تحقق عدالت و مبارزه با فساد را به عنوان یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید برای تحقق این امر وارد عمل شوند افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه فرموده‌اند که برقراری عدالت اجتماعی در جامعه یکی از ضعف‌های ما است و باید برطرف شود. 

 

عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد نه تنها مشارکت قوه قضائیه بلکه تدوین قوانین عادلانه هم از ضروریات است افزود: ساختار عادلانه هم موضوعی است که در کشور مورد غفلت واقع شده است و اینکه در بسیاری از روستاهای استان گیلان آب شرب سالم و بهداشتی وجود ندارد هم از همین قضیه نشات می‌گیرد.

 

وی تنبیه، برخورد و برکناری مدیران فاسد را یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای برقراری عدالت در جامعه ذکر کرد و گفت: بیش از 80 درصد مفاسدی که در سطح استان گیلان با آن برخورد شده توسط مجموعه بسیج و سپاه انجام می‌شود اما نظارت و آگاهی مردم در تحقق هر چه بیشتر این امر هم بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان از اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار هر مرکز بسیج یک مرکز بهداشت خبر داد و عنوان کرد: بدون شک اگر مردم اقناع شده و پای کار بیایند مشکل شیوع ویروس کرونا حل می‌شود و این موضوع چیزی نیست که با دستور و ابلاغ حل و فصل شود.

 

عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه در گیلان 2 هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد توسط جهاد سازندگی سپاه ساخته می‌شود تصریح کرد: سازمان بسیج در راستای مبارزه با ویروس کرونا به شبکه بهداشت پیشنهاد داده که هر نیرویی که لازم باشد را در این راه به کار خواهد گرفت و از تمام توان خود استفاده می‌کند.

 

وی از آموزش به گروه‌های جهادی بسیج و سپاه توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: قصد داریم به کمک این گروه‌های جهادی به تمامی 850 هزار خانوار گیلانی سر بزنیم و وضعیت آن‌ها را از حیث سلامت مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج و سپاه در این طرح غربالگری قصد دارند برای بهبود بیماران کرونایی امکانات لازم پزشکی، دارویی و تغذیه‌ای آنان را فراهم کنند خاطرنشان کرد: یک شماره حسابی هم افتتاح شده تا با مشارکت خیران و نیکوکاران به افرادی که بابت تعطیلی کسب و کارشان دچار مشکل اقتصادی شده‌اند کمک شود.

 

کد خبر 997026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha