انفصال بیمه ای چند هزار خانوار در خراسان جنوبی/ صندوق برای پرداخت مزایای این افراد در آینده با مشکل مواجه می شود

اسدی گفت: در صورت ادامه انفصال بیمه ای، صندوق برای پرداخت مزایا به این افراد با مشکل مواجه خواهد شد لذا اگر این افراد تاکنون در سایر صندوق های بیمه اجتماعی بیمه پرداز نیستند، خواهشمندیم با قید اولویت نسبت به تمدید و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

«علیرضا اسدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت صندوق (1384) در استان تا کنون تعداد 47 هزار و 95  نفر از جامعه مشمول صندوق در حوزه روستاییان و عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، قالیبافان، زنبورداران، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان و کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی بیمه شده اند.

 

 

 

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه این 47 هزار بیمه شده صندوق  45 درصد جمعیت جامعه مشمول صندوق در  استان خراسان جنوبی هستند، گفت: 103 هزار خانوار استان باید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  قرار بگیرند.

 

 

 

 

اسدی با اشاره به شرایط عضویت افراد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر تصریح کرد: افراد در سنین 18 تا 50 سال می توانند عضو این صندوق شوند، همچنین ماهیت این صندوق اختیاری است نه اجباری زیرا نقش دولت در صندوق کارفرمایی است و باید سهم خود را پرداخت کند.

 

 

 

 

وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه با کارگزاری های بیمه در شهرستان ها، با انتخاب یکی از سطوح درآمدی که هر سال توسط شورای عالی وزارت رفاه تعیین می شود، می توانند خود را بیمه و از مزایای آن بهره مند شوند.

 

 

 

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: 15 درصد از هر سطح بیمه، به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می شود که پنج درصد را بیمه پرداز و 10 درصد را دولت پرداخت می کند، به نوعی دو سوم حق بیمه روستاییان را دولت پرداخت می کند.

 

 

 

 

اسدی با اشاره به وجود هشت سطح درآمدی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: سطوح درآمدی از 550 هزار تومان سطوح  تا یک میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته شده تا متقاضیان با سطوح درآمدی مختلف بتوانند حق بیمه متناسب با سطح درآمد خود را پرداخت کند.

 

 

 

 

وی همچنین در خصوص نقل و انتقال سوابق بیمه ای به صندوق های دیگر افزود: امکان نقل و انتقال سوابق بیمه ای صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر به سایر صندوق ها وجود دارد اما این مهم تنها یک بار محقق می شود.

 

 

 

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به همسان سازی و افزایش حقوق بیمه شدگان این صندوق گفت: همسان سازی حقوق در سایر صندوق ها اجرایی شده بود اما در صندوق بیمه روستائیان به دلیل جوان بودن اجرایی نشده بود که بنا به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه بحث همسان سازی در صندوق با جدیت پیگیری شد و  در آبان ماه سال جاری به نتیجه رسید.

 

 

 

 

اسدی با بیان اینکه هم اکنون موضوع همسان سازی برای بیمه شدگان استان اجرایی شده است، افزود:  در استان خراسان جنوبی چهار هزار و 115 خانوار مشمول طرح همسان سازی قرار گرفته اند که به طور میانگین 52 درصد به حقوق این افراد اضافه شد و مابه التفاوت حقوق در طرح همسان سازی از ابتدای سال 1399 با حقوق آبان ماه به حساب آنان واریز شده است.

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: از 47 هزار خانوار بیمه شده در استان، یک سوم آنان افرادی هستند که دو، سه و بعضا" پنج تا 6 سال حق بیمه خود را پرداخت  کرده اند اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم تمدید، انفصالِ بیمه ای دارند که باید در اولین فرصت با مراجعه به نزدیک ترین کارگزاری نسبت به تمدید و واریز پنج درصد سهم خود اقدام کنند تا بتوانند در آینده از مزایای بیمه بهره مند گردند.

 

 

 

 

اسدی توضیح داد: در غیر این صورت و ادامه انفصال بیمه ای، صندوق برای پرداخت مزایا به این افراد با مشکل مواجه خواهد شد؛ بنابراین اگر این افراد تاکنون در سایر صندوق های بیمه اجتماعی بیمه پرداز نیستند، خواهشمندیم با قید اولویت نسبت به تمدید و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند زیرا این افراد از شرط سنی هم معاف شده اند.

 

کد خبر 997064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha