اسلام با خشونت علیه زنان مخالف است

ترحمی با بیان اینکه متأسفانه برخی آقایان، هنوز باورهای سنتی و بسیار نادرست همراه با خشونت را در خانواده دارند که امری کاملا ناپسند و رد شده از نگاه اسلام است، گفت:اسلام با خشونت علیه زنان مخالف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «زهرا سادات ترحمی» امروز(۵ آذر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه تعالیم اسلام، هر گونه جور و ظلم علیه زنان را رد می‌کند و حفظ کرامت زنان را برای مردان و آحاد جامعه، ضروری می‌داند، افزود: قرائت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب از اسلام ناب محمدی، و دیدگاه‌های این بزرگواران در باره‌ی جایگاه زنان در خانواده، همان است که در صحیفه نور و در کلام رهبری گفته و نوشته شده و سرلوحه‌ عمل مؤمنین قرار دارد.

 

مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور بانوان زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت زبنب کبری(س) و مشارکت ایشان در تمام صحنه‌های زندگی اجتماعی دوران خودشان، نشانگر نگاه مترقی اسلام به جایگاه زنان است.

 

وی افزود: آن طور که در تاریخ زندگی این بزرگان مضبوط است، این دو بانوی تاریخ اسلام، سرچشمه‌ی شجاعت، ایثار، مادری، همسری و مشارکت اجتماعی بوده‌اند و تأثیر آنها در حیات اجتماعی دوران خودشان به اندازه‌ای بوده که سران ظلم و جور آن دوران‌ها از اینان بسیار هراس داشته و به همین دلیل، بر آنها سخت‌گیری می‌کرده‌اند.

 

ترحمی گفت: ما در شورای امور بانوان بهزیستی به جهت اینکه اکثریت کارکنان و بخش مهمی از جامعه هدف بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند، بر حفظ کرامت بانوان، ارتقای جایگاه معنوی و پاکدامنی آنان تأکید داریم و بیشتر برنامه ‌های ما در راستای احترام به کرامت خانواده و حفظ محور آن، یعنی مادر تنظیم شده است.

 

مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور بانوان تصریح کرد: متأسفانه برخی آقایان، هنوز باورهای سنتی و بسیار نادرست همراه با خشونت را در خانواده دارند که امری کاملا ناپسند و رد شده از نگاه اسلام است و ما معتقدیم برای حفظ بقای خانواده، باید زنان مورد تکریم و احترام همه‌ اعضای خانواده از جمله شوهران و پدران‌شان باشند.

 

وی گفت: بانوان، پرورش دهنده‌ی تمام اعضای جامعه هستند و به همین جهت، در اسلام تأکید شده که بهشت زیر پای مادران است. وی تأکید کرد: نباید این اهمیتی را که دین برای مادران و بانوان قائل شده، نادیده گرفت و خانواده را به محیطی خشن علیه زنان تبدیل کرد.

 

ترحمی اظهارکرد: تنبیه بدنی، محرومیت اجتماعی و خانوادگی، الفاظ نامناسب، تکلیف کارهای شاق، مشاجره‌ی کلامی، نادیده گرفتن عطوفت و مهربانی خانم‌ها، بار کردن تکالیف خانوادگی و اجتماعی که خارج از توان آنها باشد و به طور کلی هر عملی که منافی جایگاه، حرمت و فطرت بانوان باشد، مصادیق خشونت علیه زنان است و باید از خانواده‌ها حذف گردد.

کد خبر 997080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha