برگزاری مجازی جشنواره تئاتر استانی آذر ماه در همدان

احسانی، از ارسال آثار ۱۶ گروه نمایشی به دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان خبر داد و گفت: بهره‎گيري از ظرفيت نويسندگان و هنرمندان جوان و رشد آنها از اهداف این جشنواره است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان  با بیان اینکه سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استان آذر ماه امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها، برنامه های فرهنگی و هنری شکل دیگری به خود گرفته و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: نمایش های راه یافته به جشنواره در روزهای آینده اعلام و جدول زمانبندی اجراها در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی در همة عرصه های زندگی و هنر، بهره ­گیری از مفاهیم و جلوه ­های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ، توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعة فرهنگی و حمایت از آثار تولید شده در استان، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی و همپنین توجه به مفاهیم و ارزش­های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی از برخی محورهای مورد توجه نمایش های اجرای است.

 

وی ادامه داد: يكي از اهداف جشنواره هاي تئاتر استان، بهرهگيري از ظرفيت نويسندگان و هنرمندان و نهادينه كردن تئاتر بومي و منطقه اي است  و فرصتی است تا هنرمندان جوان استعدادهای خود را شکوفا کنند.

 

احسانی اظهار داشت: حمايت از جوانان در حوزه نمايش از اهداف دیگر اين جشنواره است كه با به اجرا در آمدن آثار جوانان در اين جشنواره می‌توانيم به اين هدف برسیم.


وی اضافه كرد:  تا کنون  آثار 16 گروه نمایشی به دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان  ارسال شده است.

 

 

کد خبر 997083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha