مستند «پاسدار امام» در کانون «دوستان آسمانی» تولید شد

گواهیان گفت: مستند «پاسدار امام» روایت زندگی «شهید عبدالکریم سبحانی» به همت کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم تولید شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به تولید مستند «پاسدار امام» در گروه رسانه ای «ماح»، وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، گفت: این مستند نیز از آثار تولید شده در این کانون فرهنگی و هنری است که به همت گروه رسانه ای «ماح» که اعضای آن از بچه های مسجد هستند، ساخته شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: این مستند روایتی از «شهید عبدالکریم سبحانی» در دیدار اعضای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با خانواده‌ این شهید گران قدر تهیه و تولید شده است.

 

وی بیان کرد: در این مستند، خانواده و برخی از همرزمان شهید سبحانی به بیان به بیان سیره و روش زندگی و بیان خاطراتی از دلاورمردی و رشادت های وی در طول دوران درخشان دفاع مقدس پرداخته اند.

 

گواهیان با اشاره به اینکه تدوین این مستند به همت «علی اصغر پژوهش» از اعضای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شده است، خاطرنشان کرد:‌ از جمله تولیدات گروه رسانه ای «ماح»، وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم تولید مستندهایی ویژه شهدای دفاع مقدس، انقلاب و مدافع حرم بوده که تا کنون آثار بسیاری در این زمینه ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این گروه رسانه ای بیش از ۱۰ سال در زمینه ساخت مستند در حوزه دفاع مقدس و جهان اسلام فعالیت دارد و کارهای ساخته شده در این مرکز بارها در جشنواره های مختلف موفق به دریافت مقام شده است، اظهار کرد:‌ تولیدات گروه رسانه ای «ماح» برای مخاطب داخلی فراتر رفته و به زبان های مختلف ویژه مخاطبان خاورمیانه با محتوای بیداری اسلامی، جنگ سوریه و یمن و حتی مسلمانان میانمار انجام شده است.

 

گواهیان با اشاره به اینکه شهید سبحانی سوم خرداد سال ۱۳۴۲ در شهرستان جهرم متولد شده است، عنوان کرد: این شهید گلگون کفن از ابتدای انقلاب و با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت در این نهاد در آمد و در این راستای و برای دفاع از ارزش ها و آرمان های امام خمینی (ره) با اخلاص و بدون چشم داشت مشغول به فعالیت در سپاه شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم در پایان گفت: شهید گرانقدر «عبدالکریم سبحانی» در سن ۲۳ سالگی در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۵ در خط پدافندی «شیخ صالح» در منطقه عملیاتی غرب کشور بر اثر ترکش به پهلوی چپ به درجه رفیع شهادت رسید.

 

خاطر نشان می شود، این برنامه در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد.

کد خبر 997159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha