۲۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در ایلام شناسایی شد/ ۲ مورد فوتی

کریمیان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان ایلام شناسایی شده است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها نقش مهمی در راستای کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا در استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز(۵ آذر) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان در شبانه روز گذشته به تعداد ۲۲۰۵۴ نفر  افزایش یافته است.

 

« محمد کریمیان» با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است که بر این اساس مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه به ۵۵۹ نفر  استان افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه ۲ مورد فوتی امروز مربوط به شهرستان ایوان بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۳۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و تحت مراقبت های درمانی و پزشکی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام یادآور شد: در شبانه روز گذشته در شهرستان ایلام ۱۰۸ مورد جدید، در شهرستان ایوان ۲۴ مورد جدید، در شهرستان چرداول ۵ مورد جدید، در شهرستان دهلران ۱۵ مورد جدید، در شهرستان دره‌شهر ۱۱ مورد جدید، در شهرستان آبدانان ۱۷ مورد جدید، در شهرستان مهران ۱۰ مورد جدید، در شهرستان ملکشاهی ۷ مورد جدید و در شهرستان بدره ۹ مورد جدید شناسایی شده است.

 

کریمیان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی اقشار مختلف مردم، یادآور شد: افزایش سطح رعایت پروتکل ها و اعمال محدودیت‌ها در روزهای اخیر، موجب روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان شده است اما این روند به معنای رها کردن پروتکل‌ها نیست و مردم همچنان باید به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی با تاکید بر عدم حضور اقشار مختلف مردم در اجتماعات و اماکن پرتردد، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددهای غیرضروری، خودداری از برگزاری مراسم عروسی و عزا به طور قطع تعداد مبتلایان کرونا روند کاهشی خواهد داشت.

کد خبر 997184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha