بسیجی سهم خواه نیست/ بیش از گذشته به روحیه بسیجی نیاز داریم

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور بیش از گذشته به روحیه بسیجی نیاز داریم، گفت: تفکر بسیجی امروز از مرزها گذشته است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ، منش، ایده و اعتقاد است؛ ایده و اعتقادی که دنبال نام و نان نیست. بسیجی دنبال شهرت نیست بلکه به دنبال گره گشایی است و با انگشت تدبیر بسیجیان است که گره ها باز می شود. این عزم بسیجی است که توانسته است برای کشور شوکت بیاورد.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیج هرگاه بحرانی در کشور رخ داده است، حاضر بوده است. این بسیج بود که جنگ را مدیریت کرد و به نیروهای نظامی در جنگ هشت ساله کمک کرد. در بحث محرومیت زدایی بسیجیان گل کاشتند، در بحث های علمی بسیج درخت تناوری بود که فضای ذهنی همه را معطر کرده است، در حوزه بهداشت و درمان این بسیجیان بودند که به کمک تلاشگران عرصه درمان آمدند، در بحث کمک به نیازمندان و بسته های معیشتی دیدیم که بسیجیان چگونه پیش قراول بودند و به خوبی این موضوع را مدیریت کردند.

 

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی از مرزها گذشته است، تصریح کرد: توطئه ای که دشمنان در عراق و سوریه برای منطقه چیده بودند با آوازه بسیج در این کشورها خنثی شد و کمر دشمن شکست. بسیج امروز در عالم تکثیر شده است. باید بدانیم که بسیج به دنبال تکثیر در یک فضای تنگ حزبی نیست بلکه بسیجی از سقف کوتاه حزب خارج شده است و آسمان بلند آبی را نظاره می کند.

 

نماینده مردم محلات با بیان اینکه بسیج یک چشمه است که آبشخور آن هزار طرح و برنامه است، گفت: بسیجی خورشید فروزانی است که گرما و حرکت و نور به عالم می بخشد. بسیجی فقط در یک حوزه تعریف نمی شود بلکه ابعاد بسیجی بسیار گسترده تر از ابعاد نظامی است و به همین دلیل بود که امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست و مقام معظم رهبری نیز بسیجی را این گونه ستایش می کنند.

 

وی با بیان اینکه بسیجیان هیچ گاه خسته نمی شوند و همواره آماده فعالیت و خدمت هستند، گفت: بسیج هر روز تکلیفی نو دارد و هیچ گاه دچار رکود و خستگی نشده است. حوزه های مختلفی امروز به دست بسیجیان فتح شده است و به دنبال فتح قله های پیروزی هستند. گام های بسیجیان استوار است و بند پوتین شان را برای کارهای بزرگ سفت و محکم بسته اند.

 

وی تصریح کرد: در حوزه خنثی سازی تحریم ها این بسیج بود که پیشرو بود. در حوزه فرهنگی یا اجتماعی نیز این بسیجیان هستند که تلاش مضاعف دارند. در واقع هر جا در کشور اثر سازندگی و پیشرفت را می بینیم، هنر بسیج را به خوبی می توانیم مشاهده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از گذشته به روحیه بسیجی نیاز داریم و اگر تا الان موفق بودیم به خاطر روحیه بسیجی است که در کشور داریم و اگر در جایی شکست خورده ایم و نتوانستیم موفق باشیم به این دلیل است که روحیه بسیجی را کنار گذاشتیم. بسیجی سهم خواه نیست بلکه تکلیف گرا است و به دنبال رفتن به دل سختی ها برای استخراج آب زندگانی است.

کد خبر 997187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha